Aktualizováno: 11.3.2015

Test modernizovaného vozu Kia Rio

  • Sexy faktor: 4
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 1
  • Fun faktor: 1
  • Offroad faktor: 1
  • Ženský faktor: 2
Testované motory:
1.25 CVVT, 1.4 CVVT, 1.25 CVVT ISG, 1.4 CVVT ISG

 
Kia Rio druhé generace se stala dalším z malých aut, která pocitově patří o kategorii výš a klidně mohou suplovat i funkce vozu velikosti VW Golf - rodinné využití nebo cestování na delší trasy a to i se základním motorem.

Mezi malými hatchbacky velikosti Škody Fabia patří k nejdelším. Proporce kabiny se přetavily i do nadprůměrné vnitřní prostornosti, ještě větší zbraní nového Ria je ale podle mne kvalitní dospěle působící podvozek. Modernizace v roce 2015 přinesla zútulnění přístrojové desky, která zvláště v testovaném provedení Exclusive působila téměř luxusním dojmem.

Jako největší nevýhodu vidím absenci benzinového turbomotoru. Pohonné jednotky bez turba v roce 2011 potěšily dynamikou i spotřebou, po čtyřech letech už je to ale jinak. Nelíbilo se mi naladění řízení.

Rio míří spíš na jednotlivce a páry mladšího a středního věku, kterým stačí malé auto, ale chtějí, aby občas zvládalo i úkoly běžně určené větším vozům.

Kia Rio druhé generace se v Česku prodává od srpna 2011, začátkem roku 2015 prodělala modernizaci.

Design

Kia Rio 5dv. - pohled ¾ zepředu dopravaKia Rio 5dv. - pohled bok dopravaKia Rio 5dv. - pohled záď čistáKia Rio 5dv. - pohled ¾ zezadu dolevaKia Rio 5dv. - pohled příď čistá

 

Modernizace a s ní související změny na předním nárazníku, masce chladiče nebo mlhovkách přinesla Riu ještě více dynamiky - to se týká zejména přídě a pohledu z předoboku.

Test modernizovaného vozu Kia Rio Test modernizovaného vozu Kia Rio Vlevo vidíte auto před faceliftem a vpravo po něm. Všechny fotky v testu si můžete kliknutím na ně zvětšit.

Přístrojová deska se inspirovala větším cee´dem a po modernizaci z ní díky rozsáhlejšímu použití měkčených plastů vyzařuje ještě více útulnosti a kvality. Dlužno ale dodat, že jsem testoval vyšperkovanou verzi ve výbavě Exclusive s několika prvky příplatkové výbavy, která by začátkem roku 2015 přišla asi na 350 tisíc korun.

Test modernizovaného vozu Kia Rio Moc se mi líbí originální ovladače ventilace a klimatizace, které se v autě vyskytují už od roku 2011.

Test modernizovaného vozu Kia Rio Naproti tomu páčky světel a stěračů ještě nesou odkaz starších korejských aut. Většina ovladačů ale vypadá pěkně a funguje precizně. Interiér ria mi trochu evokoval atmosféru vozů Audi. Působí útulně a kvalitně, kabina je na poměry malých aut velmi dobře odhlučněná.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus