Aktualizováno: 12.3.2016

Test nové generace modelu Kia Optima

  • Sexy faktor: 3
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 3
  • Fun faktor: 3
  • Offroad faktor: 1
  • Ženský faktor: 0
Testované motory: 1.7 CRDi, 1.7 CRDi DCT

 
Kia uvedla na český trh druhou generaci sedanu Optima. Proti předchůdci se novinka zvětšila ve všech směrech, její motory jsou živější a výrazně úspornější, standard se rozšířil o řadu prvků výbavy. Zároveň vzrostla cena i výbava.

Kia Optima patří mezi manažerské sedany střední třídy. Její první generace v Česku prodejní statistiky příliš neovlivnila, novinka má výrazně vyšší ambice. Zejména díky kombíku, který předchůdci chyběl a v druhé generaci přijede na trh. To ale bude až v průběhu roku 2016. Jako první dorazil na přelomu let 2015 a 2016 čtyřdveřový sedan.

Ten ve všech směrech proti první generaci povyrostl a patří mezi největší a vnitřně nejprostornější sedany a liftbacky střední třídy. Mezi klady Optimy v porovnání s konkurenty patří i jízdní vlastnosti nebo dobrý poměr ceny a výbavy. Jako největší problém vidím zatím jediný motor, který je sice úsporný, ale na poměry manažerských aut líný. Schází také čím dál žádanější možnost pohonu všech kol.

Kia pořád nemá a zřejmě jen tak mít nebude mezi manažery takový zvuk jako Audi, BMW, Mercedes, ale ani Škoda nebo Volkswagen. Optima tak zřejmě bude spíše volbou pro bohatší jedince a páry, kteří si chtějí dopřát komfort velkého auta a nechtějí za něj utrácet příliš peněz.

Design

Kia Optima - pohled ¾ zepředu dopravaKia Optima - pohled bok dopravaKia Optima - pohled záď čistáKia Optima - pohled ¾ zezadu dolevaKia Optima - pohled příď čistá

 

Předchozí generace Optimy se mi na první pohled líbila víc - a v konzervativním Česku neuspěla. Novinka se tváří o něco usedleji a méně dynamicky, tak uvidíme, jestli jí to pomůže.

Fakt je ten, že starší optimu jsem zkoušel ve vrcholných výbavách s největšími koly, a novinku ve druhém stupni výbavy a na sedmnáctipalcových ráfcích.

Když jsem viděl přístrojovou desku, okamžitě mě napadl film "Padesát odstínů šedi".  Při bližším zkoumání jsem ale i v testované relativně levné verzi objevil velmi kvalitní materiály. Celkový dojem z designu - dobrý, tedy za tři. Odhlučnění kabiny bych hodnotil o půl stupně lépe.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus