Aktualizováno: 11.11.2013

Test nové generace vozu Kia Carens

  • Sexy faktor: 2
  • Rodinný faktor: 4
  • Byznys faktor: 2
  • Fun faktor: 2
  • Offroad faktor: 0
  • Ženský faktor: 2
Testované motory:
1.6 GDI, 1.7 CRDi/100 kW, 1.7 CRDi/100 kW AT, 1.6 GDI 7míst, 1.7 CRDi/100 kW 7míst, 1.6 GDI ISG, 1.6 GDI ISG 7míst, 1.7 CRDi/100 kW ISG, 1.7 CRDi/100 kW ISG 7míst

 
Pohodlné rodinné auto až pro sedm lidí, se kterým je zábavné proplouvat zatáčkovitými okreskami - to je čtvrtá generace modelu Kia Carens.

Právě jízdní vlastnosti a kvality podvozku nového Carense považuji za největší zbraň v porovnání s ostatními víceúčelovými vozy (MPV) nižší střední třídy. Potěší i příznivý poměr ceny a výbavy včetně dlouhé záruky a dalších zákaznických výhod.

Jako největší slabina nové Kie Carens se mi jeví malá hloubka kufru mezi podlahou a roletou.

Novinku by měli zařadit do hledáčku především muži s rodinou (může být i početnější), které nepřestalo bavit řízení auta.

Kia Carens čtvrté generace se dováží z Koreje a na českém trhu se oficiálně prodává od 2. května 2013.

Design

Kia Carens - pohled ¾ zepředu dopravaKia Carens - pohled bok dopravaKia Carens - pohled záď čistáKia Carens - pohled ¾ zezadu dolevaKia Carens - pohled příď čistá

 

Vizáž Carensu ladí s ostatními novými modely značky Kia, do nichž se sice člověk nezakouká na první pohled, ale ani po čase jejich design neomrzí. Příď Carense je ale na rozdíl od Sportage nebo Optimy v souladu s většinou ostatních MPV více dobrácká než agresivní nebo výrazná. Zajímavým prvkem jsou vertikálně orientované přední mlhovky z velkého SUV Sorento, které Carensu dodávají na robustnosti. Sex appeal nového Carense sice není bůhvíjaký, ale od prvního pohledu jde o moderní auto.

Test nové generace vozu Kia Carens LED denní svícení obsahuje každý carens. Proužek diod je umístěný dole na vnější straně, vnitřní strana patří blinkrům. Fotku si zvětšíte kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.

Relativně nízká silueta vozu víc připomíná kombík než MPV.

Záď nového Carense mi připadá nejméně originální a nebýt znaku, asi bych chvíli tápal a hned nepoznal, o jaké auto se jedná.

Dominantou zajímavé přístrojové desky je nový tříramenný volant trochu připomínající vozy Audi.

Interiér působí i díky některým měkčeným plastům kvalitně a útulně, což podtrhuje i velmi dobré odhlučnění kabiny. Ještě více sexy mi připadalo dvoubarevné černo-béžové provedení vnitřku auta.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus