Aktualizováno: 1.2.2014

Test modernizovaného Jeepu Grand Cherokee

  • Sexy faktor: 4
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 3
  • Fun faktor: 2
  • Offroad faktor: 4
  • Ženský faktor: 3
Testované motory: 3.0 V6 Turbo Diesel/184 kW

 
Velké pohodlné univerzální auto na asfalt i do terénu – to je Jeep Grand Cherokee, americký zástupce luxusní odnože kategorie SUV.

Proti německým konkurentům nejvíc boduje poměrem ceny a výbavy, ale ztrácí při porovnání parametrů motorů a dojmů z řízení v zatáčkách.

Podvozek potěší hlavně v terénu, díky možnosti volby několika jízdních režimů však není špatný ani na silnici.

Pět cestujících má sice v kabině dostatek místa, ale využitelnost zadní řady shazují opěrky hlavy bez možnosti výškového nastavení. Parametry zavazadlového prostoru jsme naměřili horší než u konkurentů, i když výrobce uvádí opak.

Aktuální generace velkého Čerokéze se v Česku prodává od konce roku 2010, v roce 2013 (jde o modelový rok 2014) prodělala rozsáhlou modernizaci. Dováží se z USA.

Design

Jeep Grand Cherokee - pohled ¾ zepředu dopravaJeep Grand Cherokee - pohled bok dopravaJeep Grand Cherokee - pohled záď čistáJeep Grand Cherokee - pohled ¾ zezadu dolevaJeep Grand Cherokee - pohled příď čistá

 

Modernizace v roce 2013 výrazně potlačila retro prvky a posunula vzhled Jeepu Grand Cherokee směrem k futurismu a to jak zvenčí tak uvnitř kabiny.

Test modernizovaného Jeepu Grand Cherokee Test modernizovaného Jeepu Grand Cherokee Vlevo vidíte příď verze před faceliftem a vpravo po něm. Fotky zvětšíte kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Přes jasný krok směrem k moderně zůstává u Grand Cherokeeho zvlášť v testované vyšší výbavě Summit i spousta součástí DNA typického amerického auta. Počínaje opulentními rozměry přes spoustu chromu a uvnitř imitace dřeva a množství masivní kůže. Nemůžu říct, že bych na téhle demonstraci síly a luxusu nějak ujížděl, ale zároveň nebudu tvrdit, že se mi to nelíbí.

Z auta vyzařuje robustnost, síla či pocit bezpečí a od roku 2013 i high-tech. Uvnitř se pod slupkou okázalosti stále občas odkopou drobné náznaky lacinosti. Například plasty jsou vesměs tvrdé a hlučné i křaplavé na poklep – a to i na vrchní části přístrojovky pod oblečkem z kůže. Odhlučnění kabiny se ale po modernizaci vylepšilo a přiblížilo německé konkurenci.  

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus