Aktualizováno: 4.11.2014

Test Jeepu Cherokee

  • Sexy faktor: 4
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 2
  • Fun faktor: 3
  • Offroad faktor: 4
  • Ženský faktor: 3
Testované motory: 2.0 MJD/125 kW Active Drive I. 4x4

 
Rodinné auto s výbornými jízdními vlastnostmi na silnici i v terénu, výrazným designem karoserie, devítistupňovou automatickou převodovkou, malým kufrem, velmi dobrou variabilitou vnitřního prostoru a vysokými cenami - to je Jeep Cherokee. Podle všeobecně uznávaných škatulek se řadí mezi SUV střední třídy.

Motor základního provedení přenáší sílu pouze na přední nápravu, k dispozici jsou i tři typy pohonu všech kol od nejjednoduššího pro běžné ježdění po silnicích a polních cestách až po specializovanou verzi do drsného terénu Trailhawk, kterou jsem zatím netestoval.

Aktuální generace Jeepu Cherokee se na českém trhu nabízí od jara 2014.

Design

Jeep Cherokee - pohled ¾ zepředu dopravaJeep Cherokee - pohled bok dopravaJeep Cherokee - pohled záď čistáJeep Cherokee - pohled ¾ zezadu dolevaJeep Cherokee - pohled příď čistá

 

Když UFO představí francouzská značka, jde o očekávanou odvahu. Když totéž udělá značka americká, jedná se o šok.

Design karoserie Jeepu Cherokee připomíná aktuální generaci víceúčelového rodinného auta kategorie MPV Citroënu C4 Picasso. Také Cherokee upoutá velmi netradičně řešenou přídí se světlomety rozdělenými na tři části. Ještě výraznější prvek představuje vrchní část grilu rozporcovaná na sedm samostatných kousků

Vzhledem k tomu, že patřím k nadšeným podporovatelům všeho, co se vymyká designerskému střednímu proudu, tak se mi vizáž nového Čerokéze hodně líbí. Existuje však také spousta lidí, kterým připadá podivná, nebo dokonce příšerná. Zkrátka jde o kontroverzní a velmi výrazný prvek.

Zbytek karoserie se podle mě musí zamlouvat skoro každému. Nabízí souladné tvary i líbivý, ale už zdaleka tolik nevybočující design.

Design interiéru nijak nevybočuje ze zvyklostí větších SUV. Testovaná nejvyšší výbava Limited standardně obsahuje kožené čalounění, které překrývá i spoustu docela lacině působících plastů. Přesto jsem našel několik míst, která po poklepání na ně nepůsobila úplně hodnotným dojmem. Po přejetí nerovností se chvílemi ozývaly z interiéru vozu pazvuky, což mohlo mít částečně na svědomí i panoramatické střešní okno. Tím chci naznačit, že ačkoli se jeep cenami řadí mezi nejdražší zástupce SUV střední třídy, existují i subjektivně kvalitnější auta.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus