Aktualizováno: 26.8.2016

Test rodinného SUV Hyundai Tucson

  • Sexy faktor: 4
  • Rodinný faktor: 3
  • Byznys faktor: 3
  • Fun faktor: 2
  • Offroad faktor: 2
  • Ženský faktor: 3
Testované motory:
1.6 GDI, 1.6 T-GDI 4x4 DCT, 1.7 CRDi/85 kW, 2.0 CRDi/136 kW 4x4, 1.7 CRDi/104 kW DCT

 
Tucson je u automobilky Hyundai známým jménem. Označovala tak své první kompaktní SUV, které se ještě do Česka dováželo z Koreje. Jeho nástupce vyráběný v Nošovicích se sice v Evropě prodával jako ix35, ale na ostatních trzích se stále jmenoval Tucson. Třetí pokračování se tedy vrací ke kořenům, sjíždí ale z pásů slezské fabriky.

Po dvou týdenních zkušenostech s novým Tucsonem se nám jako jeho největší klady při porovnání s konkurenty jeví prostornost jeho parádně odhlučněné kabiny a vyvážené jízdní vlastnosti, které kromě vynikajícího pohodlí nabídnou i na SUV příjemně svižné svezení. Poutavý design snoubí líbivost, modernu a agresivitu, potěšila i výborná sedmistupňová automatická převodovka.

Jako největší slabinu vidíme parametry některých motorů a při uvedení na trh i docela vysokou vstupní cenu.

Nový Hyundai Tucson je podobně jako většina vozů SUV nižší střední třídy univerzálním autem pro široké spektrum motoristů - od rodin přes páry a jednotlivce obou pohlaví a všech věkových kategorií s aktivním stylem života.

Vyrábí se jak s pohonem přední nápravy tak všech kol. Na českém trhu se prodává od poloviny roku 2015.

Design

Hyundai Tucson - pohled ¾ zepředu dopravaHyundai Tucson - pohled bok dopravaHyundai Tucson - pohled záď čistáHyundai Tucson - pohled ¾ zezadu dolevaHyundai Tucson - pohled příď čistá

 

Hyundai ix35 jsem při uvedení na trh vnímal jako nejhezčí kompaktní SUV. A i když se jeho design ve stylu ocucaného bonbonu docela rychle okoukal, ani dnes nejde o ošklivé auto. Doba se však tryskem mění stejně jako automobilová móda, a proti Tucsonu vypadá ix35 dost nemoderně.

Tucson dostal v duchu aktuálních trendů výraznější masku, ostře řezané rysy. Z roztomilého obtloustlého bumbrlíčka je svalnatý atlet. Auto se mi líbí ze všech stran, docela originální a velmi líbivé jsou i zadní partie. Když to sečtu, může se i Tucson směle ucházet o titul missáka kategorie SUV.

Výrazně menší generační skok mezi ix35 a Tucsonem jsem zaznamenal v interiéru. Ne, že by mi tu něco vyloženě vadilo, ale například struktura plastů mi připadala fádně stejnorodá stejně jako plastový povrch většiny tlačítek. Na druhou stranu ale většina ovladačů funguje až luxusně tlumeně, což souzní s téměř dokonale odhlučněným interiérem při jízdě - a to i velmi rychlé, například 160 km/h. Takže na jednu stranu trochu nuda, ale zároveň útulnost a komfort.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus