Aktualizováno: 11.8.2016

Test Hyundai Santa Fe po faceliftu

  • Sexy faktor: 3
  • Rodinný faktor: 4
  • Byznys faktor: 2
  • Fun faktor: 2
  • Offroad faktor: 3
  • Ženský faktor: 3
 

 
Hyundai Santa Fe je jednou z vlajkových lodí této korejské automobilky. Na jaře 2016 na evropské trhy dorazil facelift aktuální generace, která měla premiéru v roce 2012.

V tomto článku se zaměřujeme hlavně na popis změn, které nastaly po modernizaci. Podrobný test původního provedení naleznete zde. Ještě detailnější pohled na facelift nabízí test prodloužené verze Grand Santa Fe, kterou vedeme jako samostatný model.

Změny jsou tradičně v oblasti designu. Maska chladiče je nyní větší, lamely procházející horizontálně byly mírně modifikované a změnilo se tvarování nárazníku.

Test Hyundai Santa Fe po faceliftu V něm nad mlhovkami, jejichž tvar se také změnil, přibyl pásek s LED diodami pro dennní svícení a ozdobný páseček ve tvaru písmene U. Drobnou změnou je také snížení počtu prolisů na spodní plastové ochraně pod nárazníkem ze tří na dva.

Test Hyundai Santa Fe po faceliftu. Jak to tak už při faceliftech bývá, designéři vymysleli rovněž nový design kol z lehké slitiny, zapracovalo se také na kvalitě materiálů v interiéru.

Test Hyundai Santa Fe po faceliftu Tvary však zůstaly nezměněny, což platí rovněž o multifunkčním volantu a dalších ovládacích prvcích. Není to rozhodně na škodu, protože mají správnou velikost i umístění.

Během prací na faceliftu se změnily rovněž parametry pohonných jednotek.

Test Hyundai Santa Fe po faceliftu U agregátu 2,2 CRDi, který se v létě roku 2016 nabízel jako jediná možná motorizace, vzrostl výkon o tři koňské síly na kulatých 200 (147 kW), kombinovaná spotřeba klesla o dva decilitry na 5,7 litru.

Motor se dodává ve spojení s automatickou nebo manuální převodovkou. Obě mají šest stupňů a vždy přenášejí točivý moment na všechna čtyři kola.

Testoval jsem exemplář s manuální převodovkou a lze pro ni mít jen slova chvály.

Test Hyundai Santa Fe po faceliftu Řazení probíhá hladce, ale s mírným jasně definovaným odporem, neprovází ho žádné nepatřičné zvuky, a převodové poměry jsou zvolené tak, aby to plně vyhovovalo výkonu i hmotnosti automobilu.

Test Hyundai Santa Fe po faceliftu Uživatele určitě potěší, že Hyundai dokáže splnit limity nové emisní normy Euro 6 i bez nutnosti používat močovinu. Pod víčkem nádrže je stále jen otvor pro tankování nafty.

Zájemci mají po faceliftu možnost objednat si nové elektronické vymoženosti, jako například adaptivní tempomat, nebo systém kamer nabízející pohled na okolí vozidla v úhlu 360 stupňů, systém varování před čelním nárazem, který detekuje vozidla i chodce a varování před vozidly v mrtvém úhlu nebo před auty blížícími se ze strany při couvání. Všechny tyto asistenční systémy jsou dostupné v jednom balíčku, který je v létě roku 2016 dostupný za příplatek 80 000 Kč pouze k nejvyššímu stupni výbavy Executive. Mnou testovaný exemplář ve výbavě Style je tedy neměl.

Zato mělo auto příplatkovou třetí řadu sedaček. Připlácí se za ni 20 000 Kč.

Z podlahy zavazadlového prostoru se vyklápějí jednoduše zatažením za madlo v zadní straně opěradla. Stejně prostince se také zpátky složí.

Za vztyčenými zadními sedadly je pak už poměrně malý zavazadlový prostor. Test Hyundai Santa Fe po faceliftu Pod podlahou zůstala přihrádka na uložení lékárničky a sady na výměnu kola. Samotná rezerva se nachází pod nárazníkem, což znamená, že je špinavá. 

Test Hyundai Santa Fe po faceliftu Přístup na zadní sedadla není snadný, ale zase ani příliš krkolomný. Děti se tam po odsunutí sedáku a překlopení opěradla dostanou vcelku lehce. Dospělé osoby, pokud měří nad sto sedmdesát centimetrů, se tam podle zkušenosti s členy mojí rodiny nevejdou.

Test Hyundai Santa Fe po faceliftu Příjemné je, že i pro tyto cestující je k dispozici samostatně regulovaný přívod ventilovaného vzduchu.

Jízdní vlastnosti se po faceliftu nezměnily. Komfort jízdy na menších (osmnáctipalcových) kolech, které se dodávají pro levnější výbavu Style, je obdobný jako u větších, které dříve testoval kolega.
Se stejným motorem jako on, ale s manuálním řazením jsem na dálnici dosáhl při dodržování povolené stotřicítky spotřeby 7,1 litru. V takovém případě ukazuje otáčkoměr 2300 otáček a motor je slyšet jen mírně. Na okreskách se dá při uvážlivé jízdě dá apetit vozu srazit na 5,4 litru. Městský provoz se projeví úbytkem nafty z nádrže zhruba osmi litry každých sto kilometrů.

Hyundai Santa Fe - pohled ¾ zepředu dopravaHyundai Santa Fe - pohled bok dopravaHyundai Santa Fe - pohled záď čistáHyundai Santa Fe - pohled ¾ zezadu dolevaHyundai Santa Fe - pohled příď čistá

 

Řidičova zóna

Hyundai Santa Fe - pohled sedadla přední Hyundai Santa Fe - pohled sedadla zadní Hyundai Santa Fe - pohled kufr základní Hyundai Santa Fe - pohled kufr maximální Hyundai Santa Fe - pohled sedadla třetí řada Hyundai Santa Fe - pohled kufr za třetí řadou sedadel

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus