Aktualizováno: 27.5.2015

Test modernizovaného Hyundaie i40 kombi

  • Sexy faktor: 3
  • Rodinný faktor: 3
  • Byznys faktor: 3
  • Fun faktor: 2
  • Offroad faktor: 1
  • Ženský faktor: 1
Testované motory: 1.7 CRDi/104 kW, 1.7 CRDi/104 kW DCT

 
Hyundai postavil v roce 2011 v podobě i40 kombi poprvé manažerské auto, za které se nemusí manažer stydět. Po čtyřech letech už některé věci v porovnání s vydařenými novými generacemi konkurentů jako jsou Škoda Superb nebo VW Passat trochu zastaraly, ale modernizace v roce 2015 je částečně omlazuje.

Auto potěší spíš pohodově laděné manažery, vyhoví i rodinám. Těm, co chtějí jezdit sportovně, bude chybět dynamika - žádný z motorů není trhač asfaltu. Jízdní vlastnosti v zatáčkách jsou však velmi dobré.

Pohodlí je nejsilnější stránkou Hyundaie i40 kombi. Povedla se i dvouspojková automatická převodovka, která patří k novinkám modernizace v roce 2015.

Auto se vyrábí v Koreji.

Design

Hyundai i40 kombi - pohled ¾ zepředu dopravaHyundai i40 kombi - pohled bok dopravaHyundai i40 kombi - pohled záď čistáHyundai i40 kombi - pohled ¾ zezadu dolevaHyundai i40 kombi - pohled příď čistá

 

Hyundai i40 sice na první pohled působí majestátním dojmem, ale s délkou 4,78 m (modernizace v roce 2015 jej prodloužila o půl centimetru) patří ve střední třídě k běžně velkým kombíkům.

Design vozu Hyundai i40 kombi mi připadá na střední třídu docela odvážný, dynamický a zároveň důstojný a reprezentativní. Buclaté tvary karoserie ale v poslední době trochu vycházejí z módy. Však také z přední části auta výrazně ubyly.

Test modernizovaného Hyundaie i40 kombi Test modernizovaného Hyundaie i40 kombi Naopak v kurzu jsou velké tlamy na přední masce. Modernizace v roce 2015 její rozměr u i40 zvětšila natolik, že si může podat ruku s Fordem Mondeo nebo Mazdou 6. Díky chromovaným lemům navíc vypadá příď výrazněji. Vlevo vidíte auto před faceliftem, vpravo po něm. Fotky zvětšíte kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Test modernizovaného Hyundaie i40 kombi Test modernizovaného Hyundaie i40 kombi Změnily se i světlomety (na snímku xenony z vyšší výbavy Premium) včetně mlhových, které teď zajišťují diody. Zvlášť noční světelný podpis vypadá fakt dobře.

Uvnitř posádku vítá kombinace kvalitních materiálů. Přístrojová deska sice už nevyznívá v porovnání s konkurenty tak high-tech jako před čtyřmi lety, ale stále potěší cit pro detail například v podobě elektronické počítačové fanfáry podobné té, která vítá uživatele Windows při jejich spuštění.

Hezká je i grafika palubního displeje, byť některá nová manažerská auta už mají digitální celé přístroje nikoli pouze jejich část.

Potěší utlumení kabiny od chodu motoru a na většině typů povrchu i od kol a podvozku.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus