Aktualizováno: 28.4.2015

Test modernizovaného Hyundaie i30 kombi

  • Sexy faktor: 2
  • Rodinný faktor: 3
  • Byznys faktor: 3
  • Fun faktor: 3
  • Offroad faktor: 0
  • Ženský faktor: 2
Testované motory: 1.6 CRDi/100 kW DCT, 1.6 GDI, 1.6i

 
Druhá generace kombíku od modelu Hyundai i30 hlasitě oslovuje od roku 2012 české rodiny i firmy. Kromě klasických předností značky typu zajímavého poměru ceny a výbavy, prostorné kabiny, pětileté kompletní péče o vůz nebo výroby na našem území v Nošovicích nabízí i nadprůměrné jízdní vlastnosti.

Modernizace v roce 2015 přidala k těmto výhodám i novou výborně fungující sedmistupňovou automatickou dvouspojkovou převodovku DCT. Zároveň trochu přizpůsobila vizáž přídě soudobým trendům.

Mezi slabší stránky vozu patří délka a hloubka zavazadlového prostoru, ale na rozdíl od první generace už nejde o tak zásadní nevýhodu proti konkurenci. Benzinovým motorům chybí turbo, svými parametry patří většinou pod průměr. Mezi lenochy najdeme nejslabší naftový motor 1.4 CRDi.

Design

Hyundai i30 kombi - pohled ¾ zepředu dopravaHyundai i30 kombi - pohled bok dopravaHyundai i30 kombi - pohled záď čistáHyundai i30 kombi - pohled ¾ zezadu dolevaHyundai i30 kombi - pohled příď čistá

 

Modernizace v roce 2015 se nejvíc podepsala na přídi modelu, která dostala výraznější šestiúhelníkovou masku.

Test modernizovaného Hyundaie i30 kombi Test modernizovaného Hyundaie i30 kombi Vlevo vidíte příď auta před modernizací a vpravo po ní. Fotky zvětšíte kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Zatímco u první generace i30 se mi kombík líbil víc než hatchback, u té druhé se to obrátilo. Zadní partie kombíku mi nepřipadají tak přitažlivé jako u hatchbacku, i když po modernizaci už trochu lépe ladí s přídí.

Testovali jsem nejdražší možné provedení se spoustou příplatkových prvků, takže se cena zkoušeného auta vyšplhala nad 650 tisíc, tedy na více než dvojnásobek základního modelu. Tomu odpovídal i dojem z interiéru plného kůže a přístrojové desky pokryté množstvím funkčních tlačítek a s dominantou v podobě velkého dotekového displeje na středovém panelu a dalšího mezi přístroji.

Před modernizací jsem zkoušel auto v nejběžnějším stupni Trikolor. Bez velkého barevného TFT displeje mezi přístroji nebo bez velké obrazovky navigace sice palubka nepůsobila tak high-tech, přesto mi připadala přitažlivá a moderní.

Dojem kvality navozují materiály dobře působící na dotek. Stejně tlumeně jako fungují všechny ovladače se zavírají i dveře. Uměl bych si ale představit ještě lepší odhlučnění kabiny, slyšet byl zejména zvuk od pneumatik.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus
  • Hyundai i30 5dv.
  • Hyundai i30 5dv. Turbo
  • Hyundai i30 3dv. Turbo