Aktualizováno: 4.5.2015

Test Hondy Civic modelového roku 2015

  • Sexy faktor: 3
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 2
  • Fun faktor: 2
  • Offroad faktor: 0
  • Ženský faktor: 3
Testované motory: 1.6 i-DTEC, 1.8 i-VTEC

 
Devátá generace Civicu je proti té osmé evolucí z hlediska vizáže, ale revolucí z hlediska techniky, tvrdí nejvyšší šéf Hondy. Po několika testech s ním docela souhlasím.

Minulá generace působila designem karoserie i interiéru mezi rodinnými hatchbacky jako UFO. Současná na ni sice navazuje, ale změny šly v ruku v ruce s trendy u ostatních automobilek, takže současný Civic zdaleka tak nevyčnívá.

Do popředí se dostávají jiné klady - skvělé řazení, řízení nebo podvozek, který proti předchůdci výrazně zlepšil komfort.

Nový Civic mezi rodinnými hatchbacky suverénně dominuje objemem kufru - výrobce udává neuvěřitelných 477 l.

Prostorností kabiny Civic spadl ze špičky do průměru, zůstává ale nebývalá variabilita druhé řady sedadel. Benzinové motory bez turba už parametry neoslní, ale svezení s osmnáctistovkou fajnšmekři ocení.

Největší slabina se nemění - vyšší základní cena. Lépe vybavené verze se ale dají díky akčním nabídkám pořídit za konkurenceschopné částky.

Jako zákazníky vidím hlavně mladší jednotlivce a páry, i když Civic může klidně fungovat coby plnohodnotné rodinné auto.

Start prodeje deváté generace Hondy Civic se datuje od 12. března 2012, v modelových letech 2013, 2014 i 2015 došlo k dílčím modernizacím, v tom posledním k největším. Model se vyrábí v britském Swindonu.

Design

Honda Civic - pohled ¾ zepředu dopravaHonda Civic - pohled bok dopravaHonda Civic - pohled záď čistáHonda Civic - pohled ¾ zezadu dolevaHonda Civic - pohled příď čistá

 

Minulým Civicem Japonci dokázali, že nedělají jen nudná auta. Kdyby měl ten současný jiného předchůdce, tak si nejspíš v hodnocení designu přečtete samé superlativy. Takhle jsem upřímně řečeno čekal trochu víc, čímž ale rozhodně nechci říct, že by se mi aktuální Civic vůbec nelíbil.

Jeho podoba se každý rok trochu posouvá. Specialitou modelového roku 2015 je odlišný design výbavového stupně Sport (ten jsme testovali a vidíte ho na většině fotek v modrém provedení). Odkazuje na předchozí verzi sportovního modelu Type-R.

Test Hondy Civic modelového roku 2015 Takhle vypadají ostatní provedení Civicu v modelovém roce 2015. Proti roku 2014 se mírně liší světlomety, nárazníky, boční prahy, vzadu spojler a světlomety. Fotku můžete zvětšit kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.

Výrazně prodloužená příď (o 7 cm proti modelovému roku 2014) vypadá zvláštně. Trochu to připomíná formule, ale zároveň vytváří trochu disproporce se zbytkem auta.

Celkově aktuální Civic mezi ostatními rodinnými hatchbacky tolik nevyčnívá jako jeho UFO táta.

Ani přístrojová deska už tolik nepřipomíná pracoviště kosmického korábu. Přístroje se zakuklily do tradičních tubusů, obvyklejší vzhled má i kulisa řadicí páky. Zůstalo ale rozdělení ovladačů do dvou pater.

Proti předchůdci dýchá z interiéru Civicu ještě větší kvalita, místo tvrdých plastů se totiž objevila spousta měkčených.

Na rozdíl od aut modelového roku 2014 jsem u nejnovější verze neobjevil žádné mírné kvalitativní nedokonalosti. Kabina by ale mohla být lépe odhlučněná od motoru i kol.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus