Aktualizováno: 18.4.2015

Test Fordu Tourneo Courier

  • Sexy faktor: 2
  • Rodinný faktor: 3
  • Byznys faktor: 3
  • Fun faktor: 2
  • Offroad faktor: 1
  • Ženský faktor: 2
Testované motory: 1.0 EcoBoost, 1.0 EcoBoost S&S

 
Ford posílil pozice mezi malými rodinnými a víceúčelovými auty označovanými jako MPV (Multi Purpose Vehicle). Komu připadá B-MAX bez středových sloupků moc extravagantní, ten by mohl sáhnout po Tourneu Courier.

Jak už napovídá označení Tourneo, jde o osobní verzi dodávky, nejmenší kterou Ford vyrábí. Přesto jsem se uvnitř auta cítil víc jako v osobním autě a to z hlediska prostoru, komfortu i jízdních vlastností.

Největší slabinu představovala vstupní cena, která výrazně převyšovala i malá osobní MPV a byla srovnatelná s vozy o třídu výš. Částečně ji ale kompenzovala bohatá výbava. Začátkem roku 2015 ale Ford cenu nejlevnějšího Tournea Courier dvakrát výrazně snížil, v součtu o více než sto tisíc korun, a udělal z něj naopak cenově velmi zajímavé auto.

Ford Tourneo Courier bych doporučil drobným živnostníkům, kteří chtějí pouze jeden vůz na podnikání i soukromý život. Stejně dobře poslouží i rodinám.

Auto se v Česku prodává od roku 2014.

Design

Ford Tourneo Courier - pohled ¾ zepředu dopravaFord Tourneo Courier - pohled bok dopravaFord Tourneo Courier - pohled záď čistáFord Tourneo Courier - pohled ¾ zezadu dolevaFord Tourneo Courier - pohled příď čistá

 

Tourneo Courier přídí s velkou tlamou nezapře příslušnost k rodině nejnovějších fordů, ale působí o něco konzervativněji než čistě osobní B-MAX proslulý chybějícími sloupky mezi první a druhou řadou karoserie.

Ford Tourneo Courier vyznává klasické řešení sloupků, stejně jako B-MAX však využívá ke vstupu do druhé řady sedadel praktické posuvné dveře. Líbí se mi, že design auta téměř nenarušují jejich vodící lišty.

Přístrojová deska se téměř neliší od B-MAXu nebo Fiesty. Vypadá zajímavě a moderně. Na rozdíl od čistě osobních sourozenců ale na ní nenajdeme žádné měkčené plasty, takže působí trochu laciněji. Tento dojem u testovaného auta podpořilo i občasné drnčení z přední desky.

Pochvalu zaslouží odhlučnění kabiny, zejména od hluku a vibrací benzinového tříválcového motoru EcoBoost.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus