Aktualizováno: 23.5.2015

Test Fordu Mustang Fastback

  • Sexy faktor: 5
  • Rodinný faktor: 0
  • Byznys faktor: 1
  • Fun faktor: 5
  • Offroad faktor: 0
  • Ženský faktor: 0
Testované motory: 2.3 EcoBoost, 5.0 Ti-VCT

 
Auto pro ryzí radost z jízdy, které jde v mnoha ohledech proti současným trendům, to je šestá generace sportovního kupé Ford Mustang. Poprvé v půlstoleté historii tohoto modelu se Američané rozhodli pro výrobu verze speciálně určené evropským řidičům.

To ale neznamená, že by sporťáku nezůstala některá americká "špecifiká". Zapomeňte například na spoustou Evropanů preferované naftové motory. K dispozici jsou jen dva benziňáky - čtyřválec dopovaný turbem pro ty, kterým záleží i na spotřebě, a plnotučný atmosféricky plněný pětilitrový osmiválec pro pravověrné petrolheady.

K dispozici je pouze pohon zadních kol, což spolu s rozložením hmotnosti, které se blíží ideálu "půl na půl", zaručuje zábavu s házením zadku a pro ty zkušenější i parádní driftování.

Dvoudveřové čtyřmístné kupé s délkou karoserie téměř 4,8 m nemá v Česku moc přímých konkurentů. Kupátka prémiových německých značek jsou výrazně dražší.

Pokud bychom auto posuzovali podle praktických kritérií, je ve spoustě parametrů zoufale špatné. Například zadní dvě místa jsou opravdu nouzová a symbolická, spotřeba osmiválce zvlášť po městě děsivá. Zato poměr ceny a zábavy nemá konkurenci. Jde o jedno z mála aut nabízející kombinaci osmiválce, pohonu zadních kol a manuálního řazení, i když ani příznivci automatu nepřijdou zkrátka.

Jezdit Fordem Mustang zvládne každý řidič, ale na limitu si ho užijí jen zkušení šoféři. Krocení výkonných motorů při pohonu zadních kol s tuhým sportovním řazením i chodem pedálů chce cvik. Pořizovat si ho budou hlavně muži, pro které jsou sportovní auta vášní a vysokou životní prioritou.

Šestá generace Fordu Mustang se na českém trhu nabízí od začátku léta 2015.

Design

Ford Mustang Fastback - pohled ¾ zepředu dopravaFord Mustang Fastback - pohled bok dopravaFord Mustang Fastback - pohled záď čistáFord Mustang Fastback - pohled ¾ zezadu dolevaFord Mustang Fastback - pohled příď čistá

 

Evropská prezentace nového Mustangu probíhala v Bavorsku, tedy rodišti spousty sportovních aut. Měl jsem však pocit, že by žádný bavorák nezpůsobil tolik rozruchu, co legendární sporťák od Fordu. Lidé nám na každé zastávce lezli do auta, dělali si u Mustanga selfíčka, zkrátka takové pozdvižení už jsem dlouho s žádným novým vozem nezažil.

Design auta se opravdu hodně povedl. Přitažlivě snoubí sportovnost, agresivitu, americkost a retro odkazy na předchozí generace Mustangu.

Test Fordu Mustang Fastback Každý Mustang, tedy i základní verze, která se při uvedení na trh prodává od 880 tisíc korun, se chlubí parádními devatenáctipalcovými koly s černým lakováním a emblémem koníka. Testoval jsem verzi GT, tedy osmiválec, kterou poznáte i podle větších brzdových třmenů Brembo. Fotku zvětšíte kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.

Test Fordu Mustang Fastback Test Fordu Mustang Fastback Provedení GT má i několk dalších podpisů na karoserii.

Test Fordu Mustang Fastback Módě LED světlometů Ford Mustang nepodlehl, svítí xenony.

Interiér Mustanga nabízí kombinaci luxusu a sportovnosti. Standardem je už od nejlevnější verze například voňavé kožené čalounění.

Objevil jsem sice v kabině některé prvky z Mondea a jiných fordů jako například obrazovku multimediálního systému nebo některé páčky a tlačítka, ale není jich tam zbytečně moc, takže atraktivní interiér působí originálně a svébytně.

Na americké auto jsem byl příjemně překvapen kvalitou materiálů i jejich zpracováním. Kabina kupé je na rozdíl od kabrioletu také slušně odhlučněná od aerodynamických šumů i dalších hluků. Občas jsme si dokonce říkali, že bychom třeba motor uvnitř chtěli slyšet ještě víc.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus
  • Ford Mustang Convertible