Aktualizováno: 28.12.2015

Test nového Fordu Mondeo kombi

  • Sexy faktor: 4
  • Rodinný faktor: 3
  • Byznys faktor: 4
  • Fun faktor: 2
  • Offroad faktor: 1
  • Ženský faktor: 0
Testované motory: 1.5 EcoBoost

 
Velký kombík, ze kterého budou mít radost rodiny i zaměstnanci. Ford Mondeo ve své poslední generaci opět trochu přerostl rozměry střední třídy a už se to ani nesnaží vzhledem maskovat. Spíš to dává najevo.

Podvozek nabízí stejně jako u předchůdce velmi pohodlné cestování. Když řidič překoná obavy z těžkopádnosti auta a nenechá se znechutit nepříliš vydařeným řízením, zjistí i talent na sportovnější jízdu. Nejslabší naftový motor se začátkem roku 2015 chlubí nejnižší spotřebou mezi všemi konkurenty. Dvoulitrové turbodiesely mohou pohánět nejen přední nápravu, ale i všechna čtyři kola.

Kabina poskytuje vše potřebné pro komfortní cestování pěti dospělých osob, čímž se může chlubit málokterý z konkurentů.

Jako největší slabinu v porovnání s ostatními kombíky střední třídy vidím kromě naladění posilovače řízení relativně chudou základní výbavu a absenci opravdu dynamického motoru. Nelíbí se mi vzhled středového panelu.

Čtvrté vydání Fordu Mondeo kombi přijelo na český trh i s ostatními typy karoserie sedan a liftback koncem roku 2014.

Design

Ford Mondeo kombi - pohled ¾ zepředu dopravaFord Mondeo kombi - pohled bok dopravaFord Mondeo kombi - pohled záď čistáFord Mondeo kombi - pohled ¾ zezadu dolevaFord Mondeo kombi - pohled příď čistá

 

Tlama ve stylu vozů Aston Martin na přední části Mondea kombi může někomu připadat trochu velkohubá, ale podle mě velkému autu sluší a přidává mu na monumentálnosti. Ohlasy veřejnosti na tento prvek designu byly v průběhu testu téměř stoprocentně pozitivní.

Zbytek kombíku včetně jeho celkových linií navazuje na předchozí generaci. Na rozdíl od ní ale působí celkově větším a mohutnějším dojmem.

Trochu mě zklamala přístrojová deska. Zvlášť první dojem byl zejména při porovnání s novými generacemi Mercedesu třídy C nebo Volkswagenu Passat hodně mdlý a řešení středového sloupku mi připadalo až laciné. A to jsem zkoušel auto ve vyšší výbavě Titanium s několika příplatkovými prvky.

V průběhu dvoutýdenního testu jsem ale přístrojové desce Mondea přišel docela na chuť a zjistil, že materiály na ní jsou převážně kvalitní.

Parádně utlumená kabina pohlcuje většinu zvuků, které vůz způsobuje. I při dálničních 130 km/h panuje na palubě klid jako před tenisovým podáním.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus