Aktualizováno: 19.4.2016

Test Fordu Grand Tourneo Connect

  • Sexy faktor: 2
  • Rodinný faktor: 5
  • Byznys faktor: 3
  • Fun faktor: 0
  • Offroad faktor: 1
  • Ženský faktor: 1
Testované motory: 1.5 TDCi/88 kW Powershift

 
Grand Tourneo Connect sice vypadal při uvedení na trh mezi osobními verzemi dodávek jako nováček, ale šlo o nástupce předchozí generace Tournea Connect označovaného jako LWB, tedy s dlouhým rozvorem. Každopádně patří mezi auta, která mohou živnostníci používat jako pracovní i osobní - a to zvlášť ti s početnějšími rodinami.

Kdybych se striktně držel škatulek pro jednotlivé kategorie, tak musím z hlediska rozměrů zařadit Ford Grand Tourneo Connect mezi největší víceúčelová auta - MPV. Vždyť délkou 4,82 m překonává i svého sourozence S-MAXe, vzdáleností mezi nápravami dokonce nemá v kategorii MPV konkurenci. Jenže vzhledem k ceně, výbavě a pocitu z jízdy patří mezi kompakty, kam řadíme i ostatní prodloužené osobní verze malých dodávek. Třeba VW Caddy Maxi, který měří na délku ještě téměř o 6 cm víc než Grand.

Ford Grand Tourneo Connect patří mezi standardně pětimístná auta, za třetí řadu sedadel se připlácí. Pokud tak učiníte, zůstávají všechna sedadla na podlaze, na rozdíl od krátkého Connectu nelze vyjímat ani ta z druhé řady. Díky tomu, že se částečně zapouštějí do podlahy, to nevidím jako nevýhodu, ale plus. Manipulaci s nimi totiž zvládne i žena.

Mezi další přednosti Fordu Grand Tourneo Connect patří prostorové parametry ve všech třech řadách sedadel a příjemné jízdní vlastnosti. Původně jsem jmenoval i měkký chod naftového motoru 1.6 TDCi, u patnáctistovky, která ji vystřídala v roce 2015, jsem to nemohl úplně vyzkoušet, protože jsem ji testoval s automatem.

Zklamaný jsem byl z toho, že se sedadla druhé řady nedají podélně posouvat, nelze ani měnit sklon jejich opěradel. Vadila mi výrazně vyšší spotřeba testovaných turbodieselů, než uvádí výrobce. Nejslabší naftová verze (prodávaná do roku 2015) patila mezi opravdové lenochy.

Ford se chlubí tím, že Grand Tourneo Connect vyvíjel jako dodávku a od toho se má odvíjet jeho výdrž a nízké provozní náklady.

Prodloužená verze druhé generace Fordu Tourneo Connect se na českém trhu prodává od listopadu 2013.

Design

Ford Grand Tourneo Connect - pohled ¾ zepředu dopravaFord Grand Tourneo Connect - pohled bok dopravaFord Grand Tourneo Connect - pohled záď čistáFord Grand Tourneo Connect - pohled ¾ zezadu dolevaFord Grand Tourneo Connect - pohled příď čistá

 

Udělat z krabicoidní dodávky sexy a cool MPV by těžko zvládl i Harry Potter a Ford se o to ani nepokoušel. Podle mne udělal dobře. Auto navazuje spíše na technicisní design předchůdce a předposledních generací modelů Focus a C-MAX než na divoké křivky současných fordů. Takže působí na osobní verzi dodávky patřičně - střídmě a užitečně. Příď ale nepostrádá zaoblenost a na první pohled dobrou aerodynamiku, která se potvrdila i při jízdě.

S tím kontrastuje přístrojová deska v duchu nejnovějších osobáků plná křivek, displejů, modrých ručiček a zvláštních tvarů. Osobně jsem vždy patřil k příznivcům nového nápaditého fordího stylu, takže nebudu měnit názor, ale pochopím, když si někdo bude stěžovat, že mu palubní deska s kabátem auta vůbec neladí.

Zkoušel jsem hodně dobře vybavený Grand Tourneo Connect v nejvyšší verzi Titanium s několika příplatkovými prvky. Základní verze působí výrazně chudším dojmem. Viděl jsem ji ale zatím pouze na obrázku v katalogu.

Vnitřek testovaného auta našlapaného výbavou včetně panoramatické střechy i sedmi sedačkami s docela složitým mechanismem sklápění bude silně náchylný na nejrůznější drnčení, vrzání a skřípění při přejíždění nerovností, což se potvrdilo i v mém případě. Netvrdím, že to musí být pokaždé chyba auta, někdy třeba něco nedoklaplo i vinou uživatele, každopádně jsem různých pazvuků zaregistroval i u téměř nových aut dost.

Přesto jsem si za volantem testované verze připadal útulně. Plasty kolem řidiče jsou sice výhradně tvrdé, ale vypadají kvalitně a sympaticky.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus
  • Ford Tourneo Connect