Aktualizováno: 4.8.2015

Test modernizovaného Fordu Grand C-MAX

  • Sexy faktor: 2
  • Rodinný faktor: 5
  • Byznys faktor: 2
  • Fun faktor: 2
  • Offroad faktor: 0
  • Ženský faktor: 3
Testované motory: 1.0 EcoBoost/92 kW, 1.5 EcoBoost/110 kW, 2.0 TDCI/110 kW

 
Až sedm dospělých lidí uvnitř karoserie dlouhé čtyři a půl metru převeze prodloužená verze kompaktního MPV Ford C-MAX. Grand proti krátkému C-MAXu narostl na délku, místo klasických křídlových dostal komfortnější posuvné dveře a za příplatek dvojici míst ve třetí řadě. Umí opravdu pohodlně převézt sedm dospěláků, jen ti úplně vzadu nesmějí být vyšší než přibližně 175 cm.

Vzhledem k tomu, že sedadla nelze na rozdíl od krátkého C-MAXu vyjímat, ale při jednoduchém skládání zajíždějí do podlahy, míří Grand více na rozvětvenější rodiny než na podnikatele a živnostníky. Ve srovnání s konkurenčními MPV nižší střední třídy potěší zejména řidiče, kteří kromě užitečných vlastností a komfortu touží i u typického rodinného auta po radosti z jízdy. To je tradičně velmi silná parketa Fordu. Příznivě hodnotím i nevelký cenový rozdíl proti krátké variantě.

Přesto za největší slabinu auta považuji právě vstupní cenu, která je proti nejlevnějším konkurentům téměř dvojnásobná.

Ford Grand C-MAX se prodává od listopadu 2010, v polovině roku 2015 došlo k modernizaci. Model se vyrábí poblíž španělské Valencie.

Design

Ford Grand C-MAX - pohled ¾ zepředu dopravaFord Grand C-MAX - pohled bok dopravaFord Grand C-MAX - pohled záď čistáFord Grand C-MAX - pohled ¾ zezadu dolevaFord Grand C-MAX - pohled příď čistá

 

Na první pohled se facelift Fordu Grand C-MAX pozná podle nové vizáže přídě ve stylu Focusu, na jehož základě je postavený, i ostatních fordů. Už předchůdce zdobila hodně velká "tlama", faceliftovaná verze dostala lichoběžníkový tvar připomínající vozy Aston Martin.

Test modernizovaného Fordu Grand C-MAX Test modernizovaného Fordu Grand C-MAX Vlevo vidíte verzi před modernizací, vpravo po ní.

Přední část se vůbec neliší od krátkého C-MAXu, vizuální odlišnosti začínají od konce prvního páru dveří.

Zadní část na mě sice nepůsobí tak dynamicky jako u kratšího C-MAXe, ale musím uznat, že ve srovnání s konkurenty se povedlo Fordu asi nejlépe začlenit do karoserie vodící lišty posuvných dveří. Ty nesluší žádnému autu.

Grand C-MAX těží z toho, že není tak dlouhý a vysoký jako většina konkurentů, takže působí kompaktněji.

Uvnitř auta, zejména na přístrojové desce, designéři po modernizaci silně přibrzdili původní odvaz. Z trochu punkerské, trochu pouťové a každopádně extravagantní přístrojové desky toho moc nezbylo. Řidičova zóna nyní působí mnohem konzervativnějším a méně zajímavým dojmem než dříve.

Již dříve kvalitní odhlučnění kabiny se v roce 2015 ještě zlepšilo a patří ke špičce. Nesetkal jsem se s žádným projevem nekvalitního zpracování.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus