Aktualizováno: 15.4.2015

Test modernizovaného Fordu Focus

  • Sexy faktor: 3
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 1
  • Fun faktor: 3
  • Offroad faktor: 1
  • Ženský faktor: 3
Testované motory: 1.0 EcoBoost/92 kW, 1.5 EcoBoost/110 kW

 
Ford Focus patří už od první generace k idolům mladších mužů, ať už jsou sami, v páru, nebo mají rodinu. Jde o symbol auta, u něhož jde o víc než jen bezpečnou a komfortní přepravu z bodu A do bodu B. Jde o symbol auta, se kterým si chcete cestu užít. Ve své třetí generaci sice zdaleka není tak čistokrevným sportovcem jako v té první, ale o to víc přidává pohodlí a celkové vyváženosti.

Podvozek nového Focusu jsem vyhlásil začátkem roku 2011 při jeho uvedení na trh v kompaktní třídě vítězem. Žádné jiné auto tehdy nedokázalo spojit opravdu zábavné svezení s tak skvělým komfortem. Focus mi na místě řidiče okamžitě padl do ruky, od první zatáčky jsme oba věděli, co od toho druhého čekat a chemie skvěle fungovala.

Nyní, v roce 2015 po modernizaci třetí generace Focusu, bych už ford asi na stupeň nejvyšší nedal. Ne, že by jezdil hůř, ale přibyla spousta skvělých konkurentů. Zejména nové Audi A3 Sportback, ale také současná generace VW Golf ve verzi s víceprvkovou nápravou, nebo nový Peugeot 308 - to všechno jsou podvozkově parádní auta a zejména první dvě se do zatáček vrhají ochotněji než Focus a neztrácejí ani z hlediska komfortu. Přesto zůstává Focus mezi kompaktními hatchbacky se špičkovými jízdními vlastnostmi.

Třetí Focus stejně jako ten první provokuje designem, ale po modernizaci to platí už jen u karoserie. Uvnitř se hodně zklidnil a stal se méně kontroverzním, aby se přizpůsobil chutím konzervativnější mužské populace. Z mého pohledu je to trochu škoda.

Ford Focus se pro český trh vyrábí v německém Saarlouisu.

Design

Ford Focus 5dv. - pohled ¾ zepředu dopravaFord Focus 5dv. - pohled bok dopravaFord Focus 5dv. - pohled záď čistáFord Focus 5dv. - pohled ¾ zezadu dolevaFord Focus 5dv. - pohled příď čistá

 

Provokuje a zaujme! Po modernizaci ale už jen zvenčí, nikoli uvnitř.

Rozdíl mezi verzí před faceliftem a po něm by s trochu nadsázky poznal na první pohled i slepý. Tlama po vzoru ostatních fordů a značky Aston Martin zívá přes velkou část přídě.

Test modernizovaného Fordu Focus Test modernizovaného Fordu Focus Vlevo vidíte starší variantu a vpravo tu novější. Fotky zvětšíte kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Z bočního a zadobočního pohledu ukazuje Focus i po modernizaci tvarem světlometů konkurenci zdvižený prostředníček. Troufá si, chlapec...

Ze zadního pohledu mi Focus hatchback svalnatostí připomíná Nissan Juke.

Test modernizovaného Fordu Focus Test modernizovaného Fordu Focus Praktický a mezi konkurenty unikátní doplněk představují příplatkové plastové chrániče hran dveří (snímek pochází z karoserie kombi), které se automaticky vysunují a nasazují při jejich otevření a schovávají při zavírání, takže nehyzdí vzhled karoserie. Jde o ideální ochranu proti oprýskání laku po bouchnutí dveřmi do jiného auta třeba na parkovišti u obchodu. Jediným záporem těchto chráničů jsou zvuky, které tato vychytávka vyluzuje. Měl jsem pocit, jako by se uvnitř dveří přesýpaly skleněné střepy, což nepůsobí zrovna prémiovým dojmem...

Zatímco design karoserie po modernizaci získal na výraznosti a agresivitě, uvnitř se věci pohnuly opačným směrem. Z původní trochu punkerské, trochu pouťové a každopádně extravagantní přístrojové desky toho moc nezbylo. Řidičova zóna nyní působí mnohem konzervativnějším a méně zajímavým dojmem než dříve.

Spousta zájemců o Focus po tom volala, ale podle mne jede o krok zpět. Zároveň mi připadalo, že plasty kolem předních cestujících už nevypadají tak hodnotně jako dříve, i když jsem neměl kromě již zmíněných zvuků při zavírání dveří s chrániči hran žádné negativní zkušenosti týkající se dílenského zpracování. Odhlučnění kabiny patří v rámci konkurence k nejlepším.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus