Aktualizováno: 18.9.2014

Test Fordu Fiesta ST

  • Sexy faktor: 5
  • Rodinný faktor: 0
  • Byznys faktor: 0
  • Fun faktor: 5
  • Offroad faktor: 0
  • Ženský faktor: 2
Testované motory: 1.6 Ecoboost

 
Kdybych uvažoval o relativně dostupném autě autě jen pro radost, pro občasné svezení na okruhu a pro řádění na okreskách v nedělních liduprázdných ránech, pak by pro mě právě Ford Fiesta ST patřil mezi nejvážnější kandidáty.

Nerad opisuji od kolegů, ale tentokrát si pomůžu příměrem britského Top Gearu, který Fiestu ST vyhlásit autem roku 2013 s jednoduchým vysvětlením: "Je to auto, které vám vyčaruje úsměv na tváři." Přesně takový pocit mám z Fiesty ST i já. Z hlediska kvality jízdních vlastností podle mě nemá mezi sportovními verzemi malých hatchbacků konkurenci.

K tomu přidává třídveřová Fiesta ST atraktivní vizáž karoserie a interiéru, příznivou cenu, pocit kvality a nádherně výhružné vrčení skvělého čtyřválcového turbomotoru 1.6 EcoBoost.

Pokud bych měl hledat slabiny, tak se netýkají primárního zaměření Fordu Fiesta ST na relativně dostupné malé auto pro zábavu. Samozřejmě, že na rodinné ježdění relativně tvrdý a nepraktický třídveřový hatchback úplně není.

Zapáleným řidičům, kteří si chtějí dopřát luxus auta pro zábavu a nemají na to miliony, ale poslouží dokonale.

Aktuální provedení Fordu Fiesta ST se na českém trhu prodává od roku 2013.

Design

Ford Fiesta ST 3dv. - pohled ¾ zepředu dopravaFord Fiesta ST 3dv. - pohled bok dopravaFord Fiesta ST 3dv. - pohled záď čistáFord Fiesta ST 3dv. - pohled ¾ zezadu dolevaFord Fiesta ST 3dv. - pohled příď čistá

 

Už klasická třídveřová Fiesta s tlamou ve stylu vozů Aston Martin působí poutavě a zároveň roztomile. Fiesta ST přikrčená k zemi o 1,5 cm se na první pohled zepředu odlišuje sexy mřížkou chladiče ve tvaru včelích pláství a logem ST, v našem případě i speciální oranžovou metalízou určenou pouze pro sportovní verzi.

Test Fordu Fiesta ST Test Fordu Fiesta ST Vlevo vidíte klasickou třídveřovou Fiestu, vpravo sportovní verzi ST. Fotky zvětšíte kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Atraktivitu exteriéru podtrhuje i zadní spojler nabo standardně montovaná sedmnáctipalcová kola s pneumatikami 205/40 R17.

Interiéru Fiesty ST dominují sportovní sedadla Recaro, které jsou u lépe vybaveného stupně ST+ částečně čalouněná kůží.

Celkově na mě auto působilu v měřítku malých vozů nejen moderně a atraktivně, ale také kvalitně.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus
  • Renault Clio R.S.
  • Suzuki Swift Sport 3dv.
  • Volkswagen Polo GTI 3dv.