Aktualizováno: 4.3.2012

Test pětidveřového Fiatu Punto

  • Sexy faktor: 3
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 1
  • Fun faktor: 2
  • Offroad faktor: 0
  • Ženský faktor: 3
Testované motory: 1.4 Mair Turbo, 1.4

 
Nabídka verzí pětidveřového Fiatu Punto patří ve třídě malých aut velikosti Škody Fabia k nejširším. Vyhoví zájemcům o co nejlevnější nebo co nejúspornější svezení, můžete dostat rozumný poměr ceny a výbavy i stylový vůz se silným motorem.

Vhodnými zákazníky tak mohou být například mladší jednotlivci a páry. Díky zadní lavici se třemi místy pro dospělé a výrazně nadprůměrnou šířkou může Punto sloužit i jako plnohodnotný vůz pro menší rodiny, které nepotřebují převážet větší množství nákladu.

Nejvíc jsem Puntu zazlíval některá nepříliš přátelská řešení na pracovišti řidiče, poslední inovace výrazně zlešily dojem z kvality interiéru.

Třetí generace Fiatu Punto se v Česku prodává od roku 2006 a prošla dvěma velkými modernizacemi. Aktuální provedení k nám přijelo začátkem roku 2012. Fiat Punto je technicky spřízněn s Opelem Corsa.

Design

Fiat Punto 5dv. - pohled ¾ zepředu dopravaFiat Punto 5dv. - pohled bok dopravaFiat Punto 5dv. - pohled záď čistáFiat Punto 5dv. - pohled ¾ zezadu dolevaFiat Punto 5dv. - pohled příď čistá

 

Design aktuálního provedení Punta mi připadá jako symbióza dvou předchozích vizáží třetí generace. Udržel si serióznost předchozího Punta Evo, ale částečně se vrátil i k hravosti a nekomplikovanosti prvního Punta Actual, které se mi stále líbí nejvíc.

Hodně se povedla tyrkysová metalíza, kterou bylo nastříkané testované auto ve druhé výbavě Easy.

Přístrojová deska je sice celá poskládaná z černých plastů, některé z nich však vypadají skvěle. Zvlášť měkčená a dírkatá prostřední část nebo klavírní lak na středovém sloupku.

Připadalo mi, že se proti verzi před modernizací zlepšila kvalita provedení interiéru. Většina plastů je sice na poklep stále tvrdá a trochu hlučná, což platí i o chodu některých ovladačů, ale za celou dobu testu se z útrob fiatu neozvalo jediné zaskřípání nebo zavrzání, na což jsem u Punta nebyl zvyklý. Dokonce nezlobily ani kontrolky, což se mi stalo u testu fiatu poprvé za několik let. Možná to ale bylo i tím, že jsem zkoušel auto, které ještě vonělo novotou.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus