Aktualizováno: 25.12.2015

Test modernizované DS4

 

 
Chvíli trvalo, než mi tohle auto začalo dávat smysl. Proč vyrábět pětidveřový hatchback podobný C4, ale s menším místem na hlavu vzadu, bez možnosti stahování zadních oken a za větší peníze? Po týdenním testu verze před modernizací jsem ale možná pochopil, co měl Citroën za lubem.

Musíme vycházet z toho, že DS4 svým způsobem nahrazuje dřívější C4 Coupé. Na rozdíl od ní nabízí druhý pár dveří (i když malý a bez stahování oken) jako komfortní bonus. Hlavně je však DS4 luxusnější, stylovější, sportovnější, individualističtější a, ano, také výrazně dražší. A to nejen proti bývalé C4 Coupé, ale hlavně jako varianta aktuální rodinné C4.

Výrobce sám označuje DS4 za zvýšené čtyřdveřové kupé. Takovému autu se jen těžko hledají konkurenti...

Nejsilnějšími stránkami DS4 jsou podle mne design, kvalita materiálů, některé prostorové parametry a výkony nejsilnějších motorů. Jako slabinu vidím při porovnání s hatchbacky vyšší cenu, v rámci poměřování s kompaktními kupátky typu VW Scirocco některé jízdní vlastnosti.

Citroën DS4 se začal v Česku prodávat koncem jara 2011, v roce 2015 se značka DS osamostatnila a vůz prodělal modernizaci, po níž už se jmenuje jen DS4.

Model se o tři centimetry přiblížil k zemi a oblékl do nového hávu. Zároveň se začala za zvýšeném podvozku předchozí verze prodávat i terénně vyhlížející varianta DS4 Crossback. Tu jsme testovali zde. Klasickou DS4 po modernizaci jsme ještě nezkoušeli, a tak odkazujeme na podrobný test varianty před faceliftem.

"Test Citroënu DS4".

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus