Aktualizováno: 15.6.2016

Test Dacie Sandero Stepway

  • Sexy faktor: 3
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 0
  • Fun faktor: 1
  • Offroad faktor: 1
  • Ženský faktor: 2
Testované motory: 0.9 TCe, 1.5 dCi/66 kW, 0.9 TCe Easy-R

 
Stepway se tváří jako offroadová verze Dacie Sandero, ale její terénní schopnosti jsou lepší přesně o 4,5 cm světlé výšky a ochranu některých dílů před odletujícími kamínky. S pohonem všech kol nepočítejte.

Designerovi Sandera Stepway by měla továrna dát metál. To jsem tvrdil už před jeho modernizací a po ní to platí dvojnásob. V průběhu testu jsem na adresu vzhledu auta slyšel samé obdivné reakce.

Mezi další přednosti patři možnost téměř plnohodnotného převozu tří dospělých na zadní lavici nebo nadprůměrně velký kufr. A samozřejmě nižší cena než u konkurentů.

Proti prvnímu provedení Sandera z mé strany ubylo stížností na lacinost některých částí auta. Asi nejvíc mne v zimním počasí štvaly trhavě se pohybující a občas povrzávající stěrače.

Zato jsem zaznamenal výrazné zhoršení jízdních vlastností na asfaltu proti běžnému Sanderu. To ale zřejmě mají na svědomí i odlišné testované motory. Obyčejné Sandero jsem zkoušel s lehkým benzinovým tříválcem a Stepway s těžším naftovým čtyřválcem.

Sandero Stepway by měli brát v úvahu lidé, kteří bydlí nebo pracují na místech, kam vedou rozbité cesty. Umím si ale představit, že si ho jako atraktivnější verzi zvolí i tradiční uživatelé běžného Sandera - tedy páry a menší rodiny všech věkových kategorií hlavně z venkova. Kvůli vyšší spotřebě na dálnici nejde o auto ideální pro lidi, co se častěji přesouvají na delší vzdálenosti.

Dacia Sandero Stepway se prodává od roku 2009 a současné provedení se nedá považovat za zcela novou generaci, ale spíš za velmi rozsáhlou modernizaci, protože auto zůstalo na původním šasi. Nové Sandero Stepway se prodává od prosince 2012.

Design

Dacia Sandero Stepway - pohled ¾ zepředu dopravaDacia Sandero Stepway - pohled bok dopravaDacia Sandero Stepway - pohled záď čistáDacia Sandero Stepway - pohled ¾ zezadu dolevaDacia Sandero Stepway - pohled příď čistá

 

Nejvyšší trumf Sandera Stepway. Dokonce vyšší než nízká cena.

Test Dacie Sandero Stepway Test Dacie Sandero Stepway Test Dacie Sandero Stepway

Standardní šestnáctipalcová kola, která se tváří jako litá, metalíza bez příplatku, robustněji působící tmavé plastové nárazníky se stříbrnými doplňky, lemy blatníků, nástavce prahů i střešní nosiče dodávají rumunskému hatchbacku sex-appeal. Ten přitom po modernizaci nechybí ani základní verzi Sandera. Fotky si můžete zvětšit kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.

Rovněž o vnitřku testované verze byste neřekli, že sedíte v derivátu nejlevnějšího pětidveřového hatchbacku na trhu. Je fakt, že jsme zkoušeli auto v nejvyšší výbavě Arctica zkrášlené několika prvky příplatkové výbavy, jehož cena se v době testu blížila hranici 300 tisíc korun. U Stepway se ale vyhnete úplně nejlacinějším verzím z běžného Sandera.

Přístrojovou desku tvoří samé tvrdé plasty, které však nevypadají vůbec zle stejně jako příplatková doteková obrazovka navigace. Palubka vyrobená z jednoho kusu v průběhu testu nevrzala.

Oceňuji, jak tlumeně zní dovírání dveří. U předchůdce jsem měl pocit, že kopu do prázdné plechovky. Dacia zapracovala i na vzhledu a chodu ovladačů nebo odhlučnění kabiny. Celkově na mne nové Sandero Stepway působilo výrazně hodnotnějším a modernějším dojmem než to předchozí. Hodně mě štvalo jen občasné povrzávání stěračů stejně jako jejich někdy trhavý chod.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus
  • Hyundai i20 Active