Aktualizováno: 14.9.2016

Test nové Dacie Logan MCV

  • Sexy faktor: 1
  • Rodinný faktor: 3
  • Byznys faktor: 2
  • Fun faktor: 0
  • Offroad faktor: 2
  • Ženský faktor: 0
Testované motory:
0.9 TCe, 1.5 dCi/66 kW, 0.9 TCe LPG - benzín, 1.2, 0.9 TCe LPG - plyn, 0.9 TCe Easy-R

 
Jednoznačně nejlevnější kombík na českém trhu - to je druhá generace Dacie Logan MCV.

Na rozdíl od předchůdce stejného označení, který se proporcemi nebo kvůli křídlovým zadním dveřím řadil spíš mezi osobní verze dodávek, je nový Logan MCV čistokrevným kombíkem. Délkou karoserie patří na spodní okraj nižší střední třídy. Z hlediska šířky bychom ho poslali spíš mezi malá auta, zato objem kufru 573 l vyniká i v rámci kompaktů.

Kromě ceny a objemu kufru láká nová Dacia Logan MCV i na komfort podvozku, který bez úhony zvládne i hodně rozbité polní cesty, nebo na nízkou spotřebu benzinového turbomotoru 0.9 TCe a turbodieselu 1.5 dCi. Spořínkové na druhou mají možnost pořídit si Logan MCV i na plyn LPG.

Proti prvnímu provedení Loganu MCV z mé strany ubylo stížností na do nebe volající lacinost některých částí auta, hlučnost nebo mimořádně chudou výbavu. Přesto jde o vlastnosti, které stále patří k výrazným slabinám levného kombíku od Dacie stejně jako lenost většiny pohonných jednotek nebo vlastnosti auta v zatáčkách a při rychlé jízdě po dálnici.

Druhá generace Dacie Logan MCV se na českém trhu prodává od podzimu 2013.

Design

Dacia Logan MCV - pohled ¾ zepředu dopravaDacia Logan MCV - pohled bok dopravaDacia Logan MCV - pohled záď čistáDacia Logan MCV - pohled ¾ zezadu dolevaDacia Logan MCV - pohled příď čistá

 

Zatímco první generace MCV neměla se sedanem Logan moc společného a mimo jiné se chlubila i výrazně prodloženým rozvorem neboli vzdáleností obou náprav, novinka se až po přední sedadla prakticky vůbec neliší. Je postavená na shodném podvozku. Jde o takový Logan s batohem.

Zvlášť z boku mě naroubování mohutné zádi na sportovně a subtilně vyhlížející příď úplně nesedí a auto se mi moc nelíbí ani z čistého bočního pohledu. Zezadu nebo ze zadoboku to ale nepostrádá nápad a zvlášť díky podélným střešním nosníkům, které patří ke standardu nejvyšší verze Arctica, ani jakýsi druh zemité nebo přitažlivosti ala Dacia Duster.

Ani o vnitřku testované verze byste neřekli, že sedíte v nejlevnějším kombíku na trhu. Je ale fakt, že jsme zkoušeli Logan MCV v nejvyšší výbavě Arctica zkrášlený několika příplatkovými prvky.

Přístrojovou desku tvoří samé tvrdé plasty, které však nevypadají vůbec zle. Palubka vyrobená z jednoho kusu na rozdíl od nedávno testovaného Sandera nedrnčela ani při jízdě po dlažbě. Zato mě v listopadových plískanicích štvalo občasné povrzávání stěračů stejně jako jejich někdy trhavý chod (zvlášť ve vyšších rychlostech).

Na druhou stranu oceňuji, že dovírání dveří už zní docela tlumeně. Nepřipomíná tolik kopnutí do plechovky jako u předchůdce. Dacia zapracovala i na vzhledu a chodu ovladačů nebo odhlučnění kabiny. Celkově na mne nový Logan MCV působil výrazně hodnotnějším a modernějším dojmem než ten předchozí, ale znovu opakuji, že roli hrálo i to, jak vyšperkovanou specifikaci jsem zkoušel.

Test nové Dacie Logan MCV Test nové Dacie Logan MCV Zde vidíte pro porovnání snímky Loganu MCV první generace.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus