Aktualizováno: 14.7.2015

Test nové Dacie Logan

  • Sexy faktor: 2
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 1
  • Fun faktor: 0
  • Offroad faktor: 2
  • Ženský faktor: 0
Testované motory:
1.2, 0.9 TCe/66 kW, 0.9 TCe LPG - plyn, 0.9 TCe LPG - benzín, 0.9 TCe Easy-R

 
Modernizované provedení Dacie Logan už na rozdíl od předchůdce neláká pouze na co nejnižší cenu, prostornou kabinu a velký kufr nebo měkký podvozek zajišťující pohodlí i na českých tankodromech, ale třeba také na příznivou spotřebu motoru 0.9 TCe nebo docela atraktivní design.

Nejslabšími stránkami malého sedanu jsou podle mne jízdní vlastnosti v zatáčkách, necitlivé řízení s malým rejdem a několik špatných řešení v řidičově okolí.

Proti prvnímu provedení Loganu z mé strany ubylo stížností na do nebe volající lacinost některých částí auta, hlučnost nebo mimořádně chudou výbavu.

Logan se na českém trhu prodává od roku 2004, koncem roku 2011 ho Dacia stáhla. Nová Dacia Logan se nabízí od března 2013 a nedá se považovat za zcela novou generaci, ale spíš za velmi rozsáhlou modernizaci. Auto totiž zůstalo na původním šasi, i když díky novému designu narostlo proti předchůdci o 6 cm.

Dacia Logan se základní dvanáctistovkou poslouží především starším párům a rodinám z venkova nebo menších měst, které jezdí na kratších trasách. S turbodieselem a moderním benzinovým tříválcem zvládne i větší nároky, ale také už to není superlevné auto. Například cena testované verze 0.9 TCe Arctica včetně příplatkové výbavy se vyšplhala podle ceníku z března 2013 přes 270 tisíc korun.

Design

Dacia Logan - pohled ¾ zepředu dopravaDacia Logan - pohled bok dopravaDacia Logan - pohled záď čistáDacia Logan - pohled ¾ zezadu dolevaDacia Logan - pohled příď čistá

 

Proti staršímu Loganu podle mě poskočil minimálně o dvě automobilová patra.

Test nové Dacie Logan Test nové Dacie Logan Porovnejte sami - tady jsou snímky předchůdce, které si můžete zvětšit kliknutím na ně.

Atraktivní přední část auta novinky se shoduje s pětidveřovým hatchbackem Sandero, zadním partiím hodně prospěly horizontálně umístěné koncové svítilny, které auto na rozdíl od dříve použitých vertikálních opticky rozšiřují. Nechci tvrdit, že je z Logana nějaký krasavec, ale spousta lidí se o jeho designu v průběhu testu vyjádřila pozitivně.

Ani o vnitřku testované verze byste neřekli, že sedíte v jednom z nejlevnějších aut na trhu. Je ale fakt, že jsme zkoušeli Logan v nejvyšší výbavě Arctica zkrášlený několika příplatkovými prvky.

Přístrojovou desku tvoří samé tvrdé plasty, které ale nevypadají vůbec zle, stejně jako příplatková doteková obrazovka navigace. Základní provedení by zřejmě tak pozitivní hodnocení neobdrželo.

Přístrojová deska vyrobená z jednoho kusu na rozdíl od nedávno testovaného Sandera nedrnčela ani při jízdě po dlažbě. Zato mě v březnových plískanicích štvalo občasné povrzávání stěračů stejně jako jejich někdy trhavý chod.

Na druhou stranu oceňuji, jak tlumeně zní dovírání dveří, které už zdaleka nepřipomíná kopnutí do plechovky jako u předchůdce. Větší a dražší sedany Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301 závidí. Dacia zapracovala i na vzhledu a chodu ovladačů nebo odhlučnění kabiny. Celkově na mne nový Logan působil výrazně hodnotnějším a modernějším dojmem než ten předchozí, ale znovu opakuji, že roli hrálo i to, jak vyšperkovanou specifikaci jsem zkoušel.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus