Aktualizováno: 14.12.2016

Test nové Dacie Sandero

  • Sexy faktor: 2
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 1
  • Fun faktor: 1
  • Offroad faktor: 1
  • Ženský faktor: 2
Testované motory:
1.5 dCi/66 kW, 0.9 TCe, 0.9 TCe LPG - benzín, 0.9 TCe LPG - plyn, 0.9 TCe Easy-R

 
Nejdostupnější pětidveřový hatchback velikosti Škody Fabia na českém trhu nemusí sloužit jen jako laciné auto pro důchodce. Testovaný kus v nejlepší výbavě s řadou příplatků a s moderním tříválcovým turbomotorem si umím představit i jako auto pro mladší jedince a páry, nebo dokonce pro menší rodiny.

Proti prvnímu provedení Sandera z mé strany ubylo stížností na do nebe volající lacinost některých částí auta nebo na mimořádně chudou výbavu. Asi nejvíc mne v zimním počasí štvaly trhavě se pohybující a občas povrzávající stěrače.

Největší výhodu Sandera v porovnání s konkurencí představuje plně třímístná obsaditelnost zadních sedadel a velký kufr.

Dacia Sandero se prodává od roku 2008 a současné provedení se nedá považovat za zcela novou generaci, ale spíš za velmi rozsáhlou modernizaci, protože auto zůstalo na původním šasi. Nové Sandero se prodává od prosince 2012.

Kromě běžného Sandera se prodává i terénní verze Stepway, kterou vedeme jako samostatný model.

Design

Dacia Sandero - pohled ¾ zepředu dopravaDacia Sandero - pohled bok dopravaDacia Sandero - pohled záď čistáDacia Sandero - pohled ¾ zezadu dolevaDacia Sandero - pohled příď čistá

 

Už předchozí Sandero nevypadalo špatně a novinka získala výrazně modernější tvář. Auto se mi zvlášť zepředu docela líbí.

Ani o vnitřku testované verze byste neřekli, že sedíte v nejlevnějším pětidveřovém hatchbacku na trhu. Je ale fakt, že jsme zkoušeli auto v nejvyšší výbavě Arctica zkrášlené několika prvky příplatkové výbavy, jehož cena se proti základní variantě vyšplhala o polovinu výš.

Přístrojovou desku tvoří samé tvrdé plasty, které ale nevypadají vůbec zle, stejně jako příplatková doteková obrazovka navigace. Základní provedení by zřejmě tak pozitivní hodnocení neobdrželo.

Zatímco u původního provedení Sandera jsem přístrojovou desku vyrobenou z jednoho kusu chválil, že vůbec nevrže, tady se drnčení při jízdě po kočičích hlavách ozývalo. Ještě víc mě ale štvalo občasné povrzávání stěračů stejně jako jejich někdy trhavý chod.

Na druhou stranu oceňuji, jak tlumeně zní dovírání dveří. U předchůdce jsem měl pocit, že kopu do prázdné plechovky. Dacia zapracovala i na vzhledu a chodu ovladačů nebo odhlučnění kabiny. Celkově na mne nové Sandero působilo výrazně hodnotnějším a modernějším dojmem než to předchozí, ale znovu opakuji, že roli hrálo i to, jak vyšperkovanou specifikaci jsem zkoušel.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus