Aktualizováno: 24.8.2015

Test nového Citroënu Grand C4 Picasso

  • Sexy faktor: 4
  • Rodinný faktor: 5
  • Byznys faktor: 3
  • Fun faktor: 1
  • Offroad faktor: 1
  • Ženský faktor: 2
Testované motory: 1.6 BlueHDi

 
Kříženec vesmírné lodi, garsonky a luxusního vlaku - to jsou přirovnání, která mě napadají po zkouškách prodloužené verze třetí generace Citroënu Grand C4 Picasso.

Délkou a rozvorem, tedy vzdáleností náprav, patří spíš do střední třídy, ale ostatní rozměry i cena jej řadí mezi kompakty, kam jsem ho po přimhouření obou očí šoupnul i já. Mezi konkurenty není takové protažení v zájmu převozu až sedmi osob zase tak zvláštní.

Jde o auto, které vyhoví zejména rodinným požadavkům, v porovnání s předchozí generací ale nabízí i radost z jízdy, což při jeho rozměrech zaslouží uznání.

Největší konkurenční výhodu představuje vnitřní prostornost a promyšlenost auta. Potěší rovněž nízkou spotřebou. Mezi slabinami bych zmínil vysoký prostředek přístrojové desky, občasné povrzávání a otřásání, které zřejmě bude specialitou verzí s prosklenou střechou, a línější projev většiny motorů.

Nový Citroën Grand C4 Picasso dorazil na český trh na podzim 2013, několik měsíců po třetí generaci krátké verze.

Design

Citroën Grand C4 Picasso - pohled ¾ zepředu dopravaCitroën Grand C4 Picasso - pohled bok dopravaCitroën Grand C4 Picasso - pohled záď čistáCitroën Grand C4 Picasso - pohled ¾ zezadu dolevaCitroën Grand C4 Picasso - pohled příď čistá

 

Kdybych netestoval krátkou C4 Picasso třetí generace, tak bych byl vzhledem Granda šokovaný. Takhle mi v porovnání s ním připadal o něco umírněnější.

Test nového Citroënu Grand C4 Picasso Test nového Citroënu Grand C4 Picasso Příď krátké (vlevo) a dlouhé verze se liší, zejména v oblasti mlhovek a mřížky, jak se můžete přesvědčit při tomto srovnání. Fotky zvětšíte kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Test nového Citroënu Grand C4 Picasso Test nového Citroënu Grand C4 Picasso V zadních partiích najdeme ještě více rozdílů. Úplně jiné jsou světlomety a páté dveře, u Granda zaujmou střešní oblouky fungující jako nosiče a prolínající se do spodní části karoserie. Krátká verze (na snímku vlevo) se mi sice líbí víc, ale Grand je rozhodně originálnější.

Test nového Citroënu Grand C4 Picasso Test nového Citroënu Grand C4 Picasso Přední denní LED světlomety najdeme u každé C4 Picasso včetně Granda, mlhovky patří ke standardu od druhé výbavy Tendance a zadní LED světla s 3D efektem dostanete v ceně jen u nejvyšší výbavy Exclusive.

Přístrojová deska se u krátkého a dlouhého Picassa shoduje. Navazuje na high-tech vizáž karoserie.

Test nového Citroënu Grand C4 Picasso Testovaným autům ve třetím a čtvrtém stupni výbavy (ze čtyř) dominovaly dva velké displeje. Velký spodní dotykový, který dostanete s každým Grand C4 Picasso, a vrchní gigantický dvanáctipalcový (standard od stupně Intensive), z něhož se budou těšit majitelé dražších verzí.

I když mi některé pasáže palubky připadaly trochu prázdné, cením si na ní toho, jak ideově navazuje na karoserii.

Odhlučnění kabiny obou testovaných aut bylo nadprůměrné, použité materiály jsou příjemné na dotek a vypadají kvalitně. Obě zkoušená Grand C4 Picassa ale na nerovnostech trochu povrzávala a otřásala se, s čímž zřejmě budou muset počítat majitelé vozů s efektní příplatkovou prosklenou střechou - stejně jako s přehříváním interiéru. S klasickou plechovou střechou jsem zatím novinku netestoval. 

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus