Aktualizováno: 11.4.2016

Test Citroënu C5

  • Sexy faktor: 2
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 4
  • Fun faktor: 0
  • Offroad faktor: 2
  • Ženský faktor: 1
Testované motory: 2.0 BlueHDI/133 kW EAT6

 
Citroënu C5 je na trhu už poměrně dlouho. Jeho aktuální generace se vyrábí od roku 2007 a tak přichází čas na to se pomalu loučit. Ještě než odejde do důchodu, chtěl by udělat poslední dojem. Tím je fakt, že za velmi nízkou cenu nabídne velké množství pohodlí a skvělou výbavu. Je vůbec nejlevnějším vozem, který nabízí vzduchový podvozek.

Ještě před koncem výroby se proměnily jeho motory. Auto dostalo diesel splňující emisní normu Euro 6 ve dvou výkonnostních provedeních. Slapší se pojí s manuálem, silnější pak s automatickou převodovkou.

Vzhledem exteriéru ani kabiny už dnes Citroën na konkurenci nestačí. Jeho hlavní výhodou tak zůstává nízká pořizovací cena.

Design

Citroën C5 - pohled ¾ zepředu dopravaCitroën C5 - pohled bok dopravaCitroën C5 - pohled záď čistáCitroën C5 - pohled ¾ zezadu dolevaCitroën C5 - pohled příď čistá

 

Zubatý styl se může někomu líbit, jiného iritovat. Každopádně se druhá generace Citroënu C5 může chlubit originální a výraznou karoserií. Nejnižší výbava Business není zdobená žádnými chromovými prvky.

Z interiéru dýchá útulnost, zvláště v nejvyšší výbavě Exclusive, z níž pochází většina snímků. Moc líbivých prvků jsem v něm ale nenašel.

Plasty i ostatní materiály působí kvalitně, ale občas jsem zaslechl při jízdě po kočičích hlavách tiché povrzávání z útrob vozu.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus