Aktualizováno: 21.1.2017

Test modernizovaného Citroënu C4 Picasso

  • Sexy faktor: 1
  • Rodinný faktor: 4
  • Byznys faktor: 1
  • Fun faktor: 1
  • Offroad faktor: 0
  • Ženský faktor: 2
 

 
Velkoprostorové rodinné vozy vždy budou mít své příznivce. Svědčí o tom úspěch druhé generace francouzského Citroënu C4 Picasso, které si od roku 2013 do příchodu faceliftované verze koupilo 300 000 zákazníků.

Je to zajímavý údaj už z toho hlediska, že design přední části auomobilu se třemi páry světlometů pod sebou, motoristickou veřejnost poměrně ostře rozdělil na ty, kterým se tento styl líbí, a ty, kteří ho zcela zavrhují.

Test modernizovaného Citroënu C4 Picasso V létě roku 2016 byla do prodejů uvedena faceliftovaná verze. Při ní se vůbec nic nezměnilo na rozměrech auta, dokonce zůstalo zachováno i ono kontroverzní řešení světel.

Test modernizovaného Citroënu C4 Picasso Totálně byl ale přepracován přední nárazník. Místo jednoho velkého krytu chladiče jsou tu nyní pod sebou hned dva otvory. Propojení toho spodního s ozdobným lemem mlhových světel pak auto opticky rozšiřuje.

Test modernizovaného Citroënu C4 Picasso Vzadu doznaly změny jen zadní skupinové svítilny. Ty nyní mají takzvaný 3D efekt. Dále se nabízí nové barvy a rovněž nově tvarované disky kol.

Test modernizovaného Citroënu C4 Picasso V interiéru jsem objevil nový zajímavý dekor na madlech dveří. Je to levné a působivé řešení.

Test modernizovaného Citroënu C4 Picasso Naopak palec dolů dávám prutové anténě v zadní části střechy. Toto dnes již takřka archaické řešení dost kontrastuje s futuristickou vizáží exteriéru i interiéru.  

Nejsilnější stránkou vozu je prostornost. Dozadu na samostatná sedadla se vejdou bez problémů tři dospělí cestující. Snadno si také najdou oblíbenou polohu, protože se sedačkami se (stejně jako před faceliftem) dá posouvat v podélném směru a jejich opěradla naklápět. Kufr je rovněž solidní.

To samozřejmě automobil předurčuje k tomu, aby si ho koupily rodiny, které rády cestují na větší vzdálenosti.

Vyzkoušet jsme mohli novou elektronickou výbavu zahrnující například vylepšenou navigaci, dále systém pro sledování mrtvého úhlu, adaptivní tempomat schopný zastavení, čtení dopravních značek, varování před řidičovou nepozorností a systém samočinného brzdění před překážkou.

Většina těchto prvků je součástí bezpečnostního paketu, který se nabízí od druhého stupně výbavy za příplatek 30 000 Kč.

Komfortní výbava se zase rozšířila o bezklíčkové otevírání a zavírání víka zavazadlového prostoru. V obou případech stačí s klíčkem v kapse kopnout chodidlo pod nárazník.

V seznamu prvků základní výbavy po faceliftu nalezneme již vše podstatné. Tedy konkrétně automatickou parkovací brzdu, asistenta pro rozjezdy do kopců, samočinné rozsvěcování světel, stěrače s čidlem deště, sedmipalcový dotykový displej pro ovládání hlavních funkcí vozidla, rádio s MP3 a USB, tři samostatná a do podlahy sklopná 3 sedadla ve druhé řadě, mlhovky, a automatickou dvouzónovou klimatizaci.

Test modernizovaného Citroënu C4 Picasso Volant je v základu kožený a multifunkční. Po faceliftu vypadá stejně jako před ním.

Pro test jsem získal auto s prostředním stupněm výbavy a s turbodieselovým motorem 1,6 litru.

Test modernizovaného Citroënu C4 Picasso Je to slabší z dvou nabízených naftových motorizací. Podle mé zkušenosti však i při obsazení čtyřmi lidmi a přiměřeným počtem zavadel v kufru nabízí solidní dynamiku, a to při rozumné spotřebě.

Konkrétně ve městě jsem se autem pohyboval obvykle za 7 litrů, ustálená dálniční stotřicítka nastavila na displeji palubního počítače hodnotu 5,7 litru na sto kilometrů, a při pohodové venkovské jízdě klesl apetit motoru na 5,2 litru. Při rychlosti 90 kilometrů v hodině točil motor 1500 otáček, při stotřicítce to bylo 2200 otáček. I tehdy panovalo v kabině příjemné ticho.

Test modernizovaného Citroënu C4 Picasso Motor byl spojen se šestistupňovou manuální převodovkou. Změny rychlostních stupňů sice provází cvakání, ale jinak se s pákou zacházelo příjemně.

Automobil jezdil na sedmnáctipalcových kolech. Drtivou většinu výmolů na tuzemských vozovkách zvládl se ctí, pouze jeho jízdní projev rozhodily příčné nerovnosti následující rychle za sebou. Také při prudších změnách směru bylo cítit, že velká karosérie si s továrním nastavením podvozku tak úplně netyká. Vůz se chvíli choval citelně nedotáčivě, aby pak přešel až do nečekané přetáčivosti.

Podrobný test vozu před faceliftem si přečtěte zde.

Mnohem podrobnější recenzi auta po faceliftu, ale v prodlouženém provedení Grand najdete zde.

Citroën C4 Picasso - pohled ¾ zepředu dopravaCitroën C4 Picasso - pohled bok dopravaCitroën C4 Picasso - pohled záď čistáCitroën C4 Picasso - pohled ¾ zezadu dolevaCitroën C4 Picasso - pohled příď čistá

 

Řidičova zóna

Citroën C4 Picasso - pohled sedadla přední Citroën C4 Picasso - pohled sedadla zadní Citroën C4 Picasso - pohled kufr základní Citroën C4 Picasso - pohled kufr maximální

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus