Aktualizováno: 7.10.2012

Test Citroënu C4 Aircross

  • Sexy faktor: 4
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 2
  • Fun faktor: 2
  • Offroad faktor: 3
  • Ženský faktor: 4
Testované motory: 1.8 HDi 4WD

 
První kompaktní citroën, který kromě asfaltu zvládá i lehčí terén, vlastně není citroënem. Jde o klon Mitsubishi ASX oblečený do kabátku značky Citroën, který se do Evropy dováží z Japonska. Jediným větším rozdílem proti ASX je základní naftový motor 1.6 HDI, který mitsubishi nenabízí.

Proti konkurentům z kategorie menších SUV boduje Citroën C4 Aircross zajímavým vzhledem, parametry motorů, šířkou ve druhé řadě a v případě varianty s pohonem všech kol i schopnostmi v terénu.

Mezi jeho nevýhody bych zařadil menší kufr, slabší podélnou prostornost a (ne)schopnost podvozku poradit si s některými typy nerovností.

Citroën C4 Aircross může stejně jako většina ostatních kompaktních SUV plnit roli bezpečného a relativně multifunkčního rodinného vozu. Ještě frekventovanější volbou podle mne bude pro páry a jedince s aktivním způsobem života.

Citroën C4 Aircross přijel na český trh na jaře roku 2012, tedy až dva roky po dvojčeti Mitsubishi ASX. Oba sourozenci mají ještě třetího bratříčka - Peugeot 4008, který se ale v Česku neprodává.

Design

Citroën C4 Aircross - pohled ¾ zepředu dopravaCitroën C4 Aircross - pohled bok dopravaCitroën C4 Aircross - pohled záď čistáCitroën C4 Aircross - pohled ¾ zezadu dolevaCitroën C4 Aircross - pohled příď čistá

 

Citroënu se v poslední době daří vyrábět hodně přitažlivá auta a C4 Aircross není výjimkou. Design karoserie se liší od agresivněji působícího Mitsubishi ASX. Citroën C4 Aircross navazuje vizáží na modely C4, DS4 a DS5 - jde zaoblenou a dynamicky vyhlížející eleganci s mnoha výraznými prvky.

Příď dostává originální vzhled i díky příčně uloženým LEDkám denního svícení, které na autě najdeme od druhé výbavy Tendance.

Přístrojová deska už se od ASX liší mnohem méně, podrobnější zkoumání odhalilo pár drobných změn typu tlačítek na volantu. Design pracoviště řidiče nevnímám jako žádný velký odvaz až na přístroje za volantem s atraktivním tvarem tubusů a krásnou grafikou.

Stejně jako u Mitsubishi ASX jsem nebyl moc nadšený z odhlučnění kabiny C4 Aircross. Jinak mi ale interiér připadal kvalitní.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus