Aktualizováno: 13.8.2015

Test modernizovaného Citroënu C4

  • Sexy faktor: 2
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 3
  • Fun faktor: 1
  • Offroad faktor: 1
  • Ženský faktor: 3
Testované motory: 1.6 BlueHDi/88 kW

 
Citroën C4 patří mezi pětidveřové hatchbacky nižší střední třídy, konkuruje tedy Volkswagenu Golf nebo domácí Škodě Rapid Spaceback.

Nabízí jeden z největších a nejlepších zavazadlových prostorů, takže může být pro některé rodiny i náhražkou za kombík, který u C4 neexistuje.

Mezi přednosti patří úspornost většiny benzinových i naftových motorů i jejich kultivovaný chod. Slabinou jsou některé věci související s řízením auta, například naladění posilovače řízení nebo brzdového pedálu a neklid podvozku v zatáčkách na rozbitém povrchu.

Citroën C4 oslovuje relativně široké spektrum rodin, párů i jednotlivců všech věkových kategorií. Zvláště ty, kteří upřednostňují nízkou spotřebu a požadují dobrý poměr ceny, výbavy a výkonu motoru.

Druhá generace Citroënu C4 se vyrábí v továrně u francouzského Mulhouse a na český trh byla uveden v lednu roku 2011. V roce 2015 došlo k modernizaci.

Design

Citroën C4 - pohled ¾ zepředu dopravaCitroën C4 - pohled bok dopravaCitroën C4 - pohled záď čistáCitroën C4 - pohled ¾ zezadu dolevaCitroën C4 - pohled příď čistá

 

Jde o silnou stránku většiny nových citroënů. C4 se při uvedení na trh v roce 2011 líbila nejen mě, ale setkával jsem se i s příznivými reakcemi a zájmem o auto v průběhu testů.

Není tedy divu, že v roce 2015 modernizovanou C4 pozná od předchozího provedení na první pohled jen fajnšmekr a někdy ani ten ne. Nejnižší výbava totiž zvenčí i uvnitř vypadá úplně stejně jako před faceliftem.

Test modernizovaného Citroënu C4 Od druhé výbavy Live Edition jsou k dispozici alespoň nové přední i zadní světlomety. Ty přední obsahují LED denní svícení.

Vzhled karoserie sice částečně navazuje na šípovitý design první generace, ale podává ho mnohem zaobleněji.

Test modernizovaného Citroënu C4 Jednou z mála ostrých partií zůstávají rohy předních dveří.

Zadní partie se v mnohém podobají menší C3. Světlomety jsou na rozdíl od vertikální původní C4 orientovány horizontálně, což autu podle mne dodává důstojnost.

Vnitřek první generace s pevným středem volantu a středově orientovaným displejem působil zvláštně. Mnohem více mi ale na něm vadila jeho plechovkovitost a lacinost.

Test modernizovaného Citroënu C4 Tentokrát je vše trochu jinak. Přístroje jsou řešené konzervativněji a vkusněji, z přístrojové desky sálá kvalita. Už od nejlevnějšího provedení je celá vyrobená z měkčeného plastu příjemného na dotek a pohlcujícího zvuk.

Výjimkou je víko schránky před spolujezdcem, které malinko křape.

Test modernizovaného Citroënu C4 Test modernizovaného Citroënu C4 U verzí před modernizací jsem chválil trendy páčky světel a stěračů (vlevo), po faceliftu v roce 2015 jsem testoval výrazně zjednodušené a ošklivější provedení.

Tvůrci nové C4 si dali záležet nejen na vizuální, ale i zvukové stránce auta. Zapomeňte na jednoduché výstražné pípání. Zvuky, které auto vyluzuje třeba poté, co se zapomenete připoutat, totiž připomínají spíš zvonění mobilního telefonu, a dokonce si je můžete v menu vybrat a nastavit. Měl jsem v různých verzích C4 různé zvuky při blikání směrových světel. Blinkr, který zněl jako syntetizér z pop-music 80. let, mě fakt dostal. Když si člověk může personalizovat zvuky mobilního telefonu, tak proč ne řádově dražšího auta? Super nápad a věc, kterou u konkurence nezažijete!

Luxusně tlumený byl v testovaných autech střední a nejvyšší výbavy i chod všech ovladačů rádia a klimatizace.

Kabina je na poměry nižší střední třídy dobře odhlučněná. Jen minimálně slyšíte motor, o něco více hluk od pneumatik.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus