Aktualizováno: 11.4.2016

Test Citroënu C3 Picasso

  • Sexy faktor: 4
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 1
  • Fun faktor: 0
  • Offroad faktor: 1
  • Ženský faktor: 4
Testované motory: 1.4 VTi

 
Jedno z nejvýraznějších rodinných aut na českém trhu, které kombinuje moderní vzhled s praktičností – to je Citroën C3 Picasso. Délkou karoserie ani cenou příliš nepřerůstá malá auta velikosti Fabie, ale dokáže nabídnout mnohem více prostoru pro cestující i zavazadla. Umí přizpůsobit interiér podle aktuálních potřeb posádky.

Jediným výraznějším nedostatkem byla podle mne v prvních letech po uvedení na trh pouze kvalita řazení. Když jsem ale auto testoval po více než sedmi letech výroby v roce 2016, měl jsem pocit, že nevýhod přibylo. Nelíbil se mi třeba hlučný chod základního motoru 1.4 VTi nebo horší schopnost podvozku poprat se s většími nerovnostmi.

C3 Picasso by měly brát v úvahu při hledání nového auta hlavně rodiny, v druhé řadě pak aktivní páry.

Citroën C3 Picasso vyrábějící se na Slovensku v Trnavě se začal v Česku prodávat od dubna 2009. Koncem roku 2012 prošel mírnou modernizací. V roce 2015 došlo k modernizaci motorů na emisní normu Euro 6.

Design

Citroën C3 Picasso - pohled ¾ zepředu dopravaCitroën C3 Picasso - pohled bok dopravaCitroën C3 Picasso - pohled záď čistáCitroën C3 Picasso - pohled ¾ zezadu dolevaCitroën C3 Picasso - pohled příď čistá

 

Krabicovité tvary nebyly pro francouzské designery překážkou ve splnění cíle stvořit auto, které si každý v provozu zálibně prohlédne. I po sedmi letech výroby, v roce 2016, mu nelze upřít zajímavý a pohledný design.

Test Citroënu C3 Picasso Test Citroënu C3 Picasso Jestli změna tváře koncem roku 2012 C3 Picasso prospěla nebo ne, na to si udělejte názor sami. Vlevo je starší verze, vpravo aktuální. Fotky můžete zvětšovat kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Přístrojová deska, to je podle mě ukázka moderního umění. Přesto, že jsou plasty docela masivní, jejich tvary a vzhled způsobují, že se na ní dobře kouká a příjemně se za volantem „bydlí“.

Chod ovladačů a zaklapnutí schránky v přístrojové desce před spolujezdcem při zkouškách v roce 2013 potvrzovaly dojem útulnosti a kvality. Při testech v roce 2016 už jsem z těchto atributů v porovnání s novějšími modely tak nadšený nebyl. Odhlučnění kabiny patří spíše pod průměr. Zvuk zavírání dveří řidiče a chod jejich zamykání mi po změnách v roce 2012 nepřipadal tak kovový a hlučný jako před modernizací.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus