Aktualizováno: 20.12.2016

Test Citroënu C3

  • Sexy faktor: 4
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 1
  • Fun faktor: 0
  • Offroad faktor: 1
  • Ženský faktor: 4
Testované motory: 1.2 Puretech/60 kW, 1.6 BlueHDI/73 kW

 
Malý hatchback, který může v nejvyšší výbavě vypadat jako SUV – to je karta, na kterou sází nový Citroën C3.

Automobilka asi dobře ví, proč nám zatím jiné než nejvyšší provedení Citroënu C3 neukázala. Jeho design se totiž nejen mě opravdu hodně líbí. Přináší mezi malé hatchbacky něco jiného a z mého pohledu je i nejsilnější zbraní vozu v porovnání s konkurenty.

Velké slabiny podle mě představuje dlouhé rozbředlé řazení a jízdní vlastnosti auta v zatáčkách zejména u verze s těžkým naftovým motorem. Pod hezkou slupkou jsem našel dost věcí, které na mě působily lacině.

Citroën C3 je malým pětidveřovým hatchbackem určeným zejména pro jednotlivce a páry všech věkových kategorií. Přemýšlet by nad ním měli ti, pro které design a styl auta znamenají víc než zábavné jízdní vlastnosti. Na ty totiž u C3 zapomeňte.

Nový Citroën C3 se na českém trhu prodává od podzimu 2017.

Design

Citroën C3 nový - pohled ¾ zepředu dopravaCitroën C3 nový - pohled bok dopravaCitroën C3 nový - pohled záď čistáCitroën C3 nový - pohled ¾ zezadu dolevaCitroën C3 nový - pohled příď čistá

 

Parádní disciplína nové C3. Zároveň se sluší napsat, že málokteré auto prodělalo tak radikální mezigenerační proměnu designu. Od předchozí nepříliš úspěšné generace se snaží výrazně odlišit.

K té chvále mám však jedno „ale“. Auto tak, jak jej vidíte na obrázcích, vypadá pouze v nejvyšší výbavě Shine.

Test Citroënu C3 Test Citroënu C3 V těch nižších mu chybí ochranné plastové lemy i kapsle na dveřích chránícími lak třeba před útoky nákupních košíků, kterým se říká Airbump, a poprvé byly použité u malého SUV C4 Cactus. Fotku zvětšíte kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu. 

Zároveň u levnějších verzí nelze mít kontrastní prvky na karoserii a v interiéru. Bez toho všeho je Citroën C3 mnohem méně zajímavý a to bude asi i důvodem, proč nám základní verze zatím importér neukázal a neviděl jsem ji zatím ani na prodejně. Spatřit základní C3 můžete alespoň v konfigurátoru na oficiálních stránkách značky. A rozhodně mi nepřipadá tak zajímavá jako pseudoSUV v provedení Shine.

Design testovaných aut se inspiroval u malého SUV C4 Cactus. Světlomety dělené do tří rovin můžeme vidět i u rodinného C4 Picasso. Každopádně si zepředu novou C3 s žádným s konkurentů nespletete.

Test Citroënu C3 Test Citroënu C3 Testované auto disponovalo parádními příplatkovými sedmnáctipalcovými litými koly s velmi zajímavým designem a několika kontrastními prvky na karoserii (standard výbavy Shine). Jde třeba o střechu, kryty zrcátek nebo barevný vzor na Airbumpu. Ve standardu všech výbav C3 jsou kola ocelová, pouze s poklicemi. U verzí Live a Feel patnáctky, u Shine šestnáctky.

Test Citroënu C3 Kontrastní červená barva se přenesla i do interiéru. Také jeho design se mi u testované verze velmi líbil a necházelo mu hned několik originálních prvků.

Test Citroënu C3 Jde například o poutka na zavírání dveří ve stylu cestovních kufrů, která známe také už z C4 Cactus. Pod bezvadnou naleštěnou slupkou se ale dost často skrývají červíci - například v podobě velmi tvrdých plastů hlasitých na poklep. Velmi hlučné jsou i zvuky vycházející z auta před nastartováním motoru, nelíbily se mi zvuky při dorazech stěračů na obou stranách, křapání při zavírání schránky před řidičem nebo hlučný chod ovládacích páček. Zkrátka nový Citroën C3 ukrývá pod skoro luxusním kabátkem laciná řešení. Ideální není ani odhlučnění kabiny od motoru. Zejména zvuk turbodieselu dovnitř pronikal opravdu výrazně, u benzinového tříválce to bylo lepší. 

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus