Aktualizováno: 29.3.2014

Test BMW X5

  • Sexy faktor: 4
  • Rodinný faktor: 3
  • Byznys faktor: 4
  • Fun faktor: 2
  • Offroad faktor: 2
  • Ženský faktor: 4
Testované motory: xDrive30d

 
Pohodlí na krátkých i dlouhých jízdách, prostor i pro rodiny včetně převozu až sedmi osob, dynamiku, sílu, vynikající jízdní vlastnosti i na klouzavém povrchu, luxus nebo prestiž - je toho hodně co kříženec rodinného a terénního auta BMW X5 nabízí.

Zásadním důvodem, proč si ho nemůže dovolit každý, je cena výrazně přesahující milion korun. To je podle mne také jediná zásadní nevýhoda auta v porovnání s ostatními SUV vyšší střední třídy.

Drtivá většina verzí zabírá všemi čtyřmi koly, existuje ale také varianta pouze s pohonem zadní nápravy.

BMW X5 se vyrábí už ve třetí generaci, která se v Česku prodává od konce roku 2013.

Design

BMW X5 - pohled ¾ zepředu dopravaBMW X5 - pohled bok dopravaBMW X5 - pohled záď čistáBMW X5 - pohled ¾ zezadu dolevaBMW X5 - pohled příď čistá

 

Sebevědomí, dravost a mohutnost vyzařovala z BMX X5 odjakživa. V aktuální generaci se ale přidala i pořádná porce líbivosti na úkor agresivity. Vulgárně řečeno auto už zdaleka nevypadá tak nasraně, týpka s vypatlaným výrazem z první generace postupně nahradil sebevědomý a uhlazený sympaťák.

Interiéru dominoval zvlášť v testované verzi s příplatkovým béžovým čalouněním voňavý luxus. Materiály jsou příjemné na pohled i omak a krásně voní. Ovladače fungují tlumeně a precizně, snad jen zavírání dveří by mohlo být o něco tišší.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus