Aktualizováno: 28.11.2014

Test BMW X4

  • Sexy faktor: 4
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 3
  • Fun faktor: 3
  • Offroad faktor: 2
  • Ženský faktor: 4
Testované motory: xDrive35i

 
Kříženec velkého kupé a soft-terénní kategorie SUV BMW X6 s pohonem všech kol se stal hitem. Bavorská automobilka tak logicky přišla s jeho menší kopií.

BMW X4 nemá stejně jako jeho větší předobraz žádného přímého konkurenta na trhu. Řadíme ho ale mezi SUV střední třídy na úroveň BMW X3, tedy o stupeň níž než X6 a X5.

BMW X4 sice nepůsobí tak monumentálně jako X6, i jeho design ale bude patřit k hlavním argumentům pro pořízení vozu.

Při porovnání s X6 (zatímco srovnávám s novou, jízdní vlastnosti s první generací, protože jsem druhou ještě neřídil) jde o vůz nepoměrně hbitější a ovladatelnější, ale také praktičtější, úspornější a levnější. I když měří na délku o 24 cm méně, rozměry interiéru zdaleka o tolik menší nejsou a v některých aspektech menší a mladší sourozenec dokonce vyniká.

Při porovnání s ostatními SUV střední třídy je BMW X4 drahé a nepříliš praktické, ale vyniká jízdními vlastnostmi.

Předpokládám, že si BMW X4 bude pořizovat výrazně větší procento žen než X6. Každopádně půjde o vůz pro bohaté jednotlivce a páry, případně menší rodiny.

BMW X4 se na českém trhu prodává od konce roku 2014.

Design

BMW X4 - pohled ¾ zepředu dopravaBMW X4 - pohled bok dopravaBMW X4 - pohled záď čistáBMW X4 - pohled ¾ zezadu dolevaBMW X4 - pohled příď čistá

 

Laik si na první pohled může BMW X4 splést s X6. Vzhledově jde totiž prakticky o jeho menšího dvojníka.

Kdybyste ale měli obě auta vedle sebe, zjistíte, že X4 schází monumentálnost většího sourozence. Je o 24 centimetrů kratší, deset centimetrů užší a osm centimetrů nižší, a zejména ta šířka je znát.

Možná právě proto ale působí X4 trochu líbivějším dojmem. Nepouští tolik hrůzy, budí více sympatií. Je to taková "dámská X6".

Testované provedení, které vidíte na obrázcích, je vybavené sportovním M paketem, přesto z něj netryská tolik agresivity jako z obyčejné X6.

Interiér kombinuje kvalitu, luxus a high-tech, tedy prvky typické pro všechny velké bavoráky. Na rozdíl od designu karoserie nepůsobí extravagantně.

Utlumení kabiny od vnějších vlivů není tak skvělé jako u X6. Také vnímání rychlosti mi uvnitř X4 připadalo méně zkreslená. Třeba tachometrových 180 km/h už jsem pociťoval jako značnou rychlost.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus