Aktualizováno: 18.12.2015

Test BMW X3

  • Sexy faktor: 4
  • Rodinný faktor: 3
  • Byznys faktor: 4
  • Fun faktor: 3
  • Offroad faktor: 3
  • Ženský faktor: 3
 

 
Bavorák s multifunkčním využitím, to je BMW X3.  Radost z jízdy sice není taková jako u sedanů a kombíků této značky a ortodoxní vrtuláře asi zklame, ale pořád se s autem jezdí v zatáčkách o dost lépe než s většinou konkurentů. To platilo zejména o testované verzi se sportovním M paketem.

K tomu se X3 skvěle cítí na rozbitých silnicích i polních cestách a přidává spoustu komfortu (trochu méně s M paketem...) a možností rodinného využití. Tedy vlastností, které jinak vozům BMW úplně blízké nejsou.

Celkově jde o relativně prostorné auto, i když zvenčí vypadá ještě větší než uvnitř.

Tradičně skvělé jsou parametry motorů, po modernizaci v roce 2014 se ještě zlepšily jak z hlediska spotřeby tak dynamiky.

Většina variant BMW X3 se chlubí všemi poháněnými koly (xDrive), existují ale také verze s pohonem pouze zadní nápravy (sDrive).

Více než typickým manažerům bych BMW X3 doporučil hlavám bohatších rodin. Jde o auto, které úspěšného podnikatele může reprezentovat, sloužit mu k práci a ještě vozit o víkendu bez kompromisů celou rodinu.

Tradiční stížnost k nepoměru mezi nepříliš bohatou standardní a sáhodlouhou příplatkovou výbavou není po faceliftu v roce 2014 tak hlasitá jako dříve. V porovnání s ostatními SUV střední třídy jde ale o jedno z nejdražších aut.

Aktuální generace BMW X3 se na českém trhu prodává od konce listopadu roku 2010. V roce 2014 absolvovala modernizaci.

Ta podle mě BMW X3 dodala na důstojnosti a mohutnosti. Zvětšila se světla, výraznější je mřížka chladiče.

Test BMW X3 Test BMW X3 Vlevo se můžete podívat na BMW X3 před faceliftem, vpravo vidíte aktuální verzi. Fotky zvětšíte kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Testovali jsme provedení s M sportovním paketem, které se trochu liší od základní řady.

Test BMW X3 Tu si můžete prohlédnout zde.

U verze před modernizací jsem psal, že jsem ze základní polohy sedadla nedohlédl na kapotu. Od té doby jsem buď vyrostl :-), nebo seděl v trochu jiných sedadlech (zkoušel jsem sportovní, která patří k M paketu), každopádně tentokrát mi sezení připadalo i na poměry SUV vysoké.

Na přístrojové desce se po modernizaci v roce 2014 mírně změnila vizáž středového sloupku. Leskle černé provedení působí luxusněji stejně jako větší displej standardně montované automatické klimatizace.

Test BMW X3 Zadní sedadla jsou standardně dělená v poměru 40:20:40, takže se do auta vejde třeba několik párů lyží při zachování plně čtyřmístné konfigurace.

Čtyřválcové a šestiválcové motory v roce 2014 zvýšily výkon a mírně zlepšily dynamiku měřenou zrychlením z 0 na 100 km/h. U všech se snížila spotřeba - v rozmezí od 0,1 po 0,6 l na každých sto kilometrů. Většina z pohonných jednotek patří koncem roku 2015 mezi konkurenty k nadprůměru jak z hlediska dynamiky tak úspornosti. Špičkovou živostí se chlubí nejsilnější šestiválcové verze 35d a 35i, které ale nenajdeme mezi spořínky.

Stejně jako před modernizací jsem testoval variantu s pohonem všech kol a naftovým čtyřválcem 20d s automatickou převodovkou. Podle výrobce motor po faceliftu spotřebuje o 0,4 l nafty méně než předtím, což se ale při našem testu nepotvrdilo. Roli ale mohla hrát i nezajetost konkrétního kusu a zima.

Výrobcem udávané spotřeby 5,2 l nafty na 100 km jsem nedokázal dosáhnout ani při jízdě ustálenou rychlostí 90 km/h. Palubní počítač ukázal o tři deci víc. Stejně jako před faceliftem jsme i tentokrát testovali auto na osmnáctipalcových kolech s pneumatikami o rozměru 245/50 R18, tedy širšími než standardních 225/60 R17.

Zpřevodování motoru se po modernizaci nezměnilo. Na osmičku točí při devadesátce necelých 1500 otáček za minutu. Změnil se ale jeho maximální výkon, který vzrostl o 5 kW na maximálních 140 kW, což znamená pěknou dynamiku ve většině jízdních režimů.

Na dálnici při ustálené rychlosti 130 km/h si motor řekl o 8,2 l na 100 km.

Zatímco před modernizací jsem testoval auto s klasickým podvozkem, tentokrát díky M sportovnímu paketu v přitvrzené variantě. A rozdíl to byl docela velký. 

Test BMW X3 BMW X3 s M paketem mi připadalo výrazně hbitější a živější v zatáčkách, ale na druhou stranu ubylo dost komfortu. Přejíždění většiny nerovností bylo docela živé a nešlo zdaleka o tak důstojnou jízdu jako před modernizací s klasickým naladěním tlumičů.

Podrobný test BMW X3 před modernizací čtěte zde.

BMW X3 - pohled ¾ zepředu dopravaBMW X3 - pohled bok dopravaBMW X3 - pohled záď čistáBMW X3 - pohled ¾ zezadu dolevaBMW X3 - pohled příď čistá

 

Řidičova zóna

BMW X3 - pohled sedadla přední BMW X3 - pohled sedadla zadní BMW X3 - pohled kufr základní BMW X3 - pohled kufr maximální

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus