Aktualizováno: 23.1.2016

Test BMW 3 po faceliftu

  • Sexy faktor: 4
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 3
  • Fun faktor: 4
  • Offroad faktor: 0
  • Ženský faktor: 2
 

 
Model BMW 3 vloni oslavil už čtyřicet let své existence. Za tu dobu se, jak v typickém provedení sedan, tak i s karosérií kombi, které vedeme jako samostatný model, stal velmi respektovaným, ba pro mnohé dokonce vysněným sportovně laděným manažerským autem.

V roce 2015 aktuálně prodávaná šestá generace prošla faceliftem. Jak to bylo tehdy, v období začátku platnosti nové emisní normy Euro 6, zvykem, vůz dostal především nové motory.

Po designové stránce se vnější vzhled prakticky nezměnil.

Test BMW 3 po faceliftu Test BMW 3 po faceliftu Vlastně je jiná pouze grafika světlometů. Jak vpředu, tak i vzadu. 

To podstatné se odehrálo pod kapotou.

Test BMW 3 po faceliftu V konečném důsledku to mělo vliv i na číselné označení na zádi vozu.

Testoval jsem nejvýkonnější benzinové provedení, které je pro sedan k dispozici (samozřejmě s výjimkou kultovní M3). Původně bývala verze se šestiválcem označovaná jako 335i, nově ale jde o 340i. Parametry tohoto motoru jsou ohromující. Výkon 250 kW, zrychlení z nuly na stovku pouhou desetinku nad pět sekund, to vše při kombinované normované spotřebě 6,5 litru.

Přímého konkurenta ve své velikostní třídě tento vůz nemá. Podobné výkony nabízí Mercedes v případě vozu C 400, případně C 450 AMG. Vždy ale motor spojují s pohonem všech kol. To bude i případ na jaro 2016 chystaného Audi S4. BMW 340i má oproti nim poháněná pouze zadní kola.

Test BMW 3 po faceliftu 340i je označení pro zcela nový motor. Oproti minulé verzi má o pár kubických centimetrů vyšší zdvihový objem (nyní 2998 cm3) a maximální výkon 326 koní (dříve 306). Maximální točivý moment se zvýšil ze 400 na 450 Nm.

Úplnou novinkou se při faceliftu stalo nasazení tříválcové patnáctistovky. Ta má výkon 136 koní, ale i to stačí na maximální rychlost 210 kilometrů v hodině. Verze 320i je stále poháněna dvoulitrovým čtyřválcem. Výkon zůstal totožný, ale točivý moment narostl o 20 Nm na 290 Nm. Nejvýkonnější dvoulitrový benzinový agregát má teď místo 328i označení 330i. U ní se o sedm koňských siln zvýšil výkon (nyní 252 koní).

V případě diesových agregátů se měnily hlavně parametry spotřeby - samozřejmě k lepšímu. Hned tři agregáty 316d, 318d a 320d se mají na sto kilometrů spokojit s 3,8 - 4 litry nafty. Na vrcholu nabídky je šestiválec 335d s 313 koňskými silami a mamutím točivým momentem 630 Nm.

Nechybí ani benzinově-elektrický plug-in hybrid s dojezdem čistě na elektřinu 35 kilometrů. Jeho označení je 330e.

Pokud se přesuneme do interiéru, tak ani zde nenajdeme velké rozdíly oproti původní verzi této generace.

Test BMW 3 po faceliftu Na první pohled viditelnou změnou je kruhový ovladač systému iDrive. Na své horní ploše má nyní touchpad, na který je možno psát i písmenka a číslice pro zadávání adresy do navigačního systému.

Test BMW 3 po faceliftu Velmi jsem ocenil volant, který má klasický kulatý tvar a dokázal se oprostit od nyní často využívaného zploštění v dolní části.

Pokud porovnáme délku vozu s konkurenčními modely Audi A4 a Mercedes-Benz C, tak zjistíme, že mnichovský vůz je s 4 633 milimetry nejkratší. Mercedes je o pět a Audi dokonce o sedm centimetrů delší. Zajímavé v této souvislosti ale je, že všechna tři tato auta nabízejí identický zavazadlový prostor o objemu 480 litrů.

Základní výbava na počátku roku 2016 obsahovala vše podstatné.

Test BMW 3 po faceliftu  Tedy například dvouzónovou automatickou klimatizaci, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, zadní parkovací senzory a mlhová světla. Mercedesu například mlhovky chybí, ale ve stejné době měl ve výbavě navíc některé komfortní prvky, konkrétně navigaci a vyhřívaná přední sedadla. Naopak šestiválcové Audi mělo výbavu nejchudší. Klimatizace je pouze jednozónová, chybí mu i parkovací senzory.

Test BMW 3 po faceliftu V testovaném exempláři byl příplatkový kožený interiér. Je až neuvěřitelné, jak dokázal pozvednout jinak fádní interiér trojkového "bavoráku".

Na druhou stranu, těžko ho lze doporučit rodinám s dětmi, případně lidem, kteří se nepohybují pouze ve městě takzvaně z garáže do garáže. Velmi snadno se totiž zašpiní.

Test BMW 3 po faceliftu Přední sedačky v testovaném voze byly téměř dokonalé (testovali jsme příplatkovou koženou verzi). V kombinaci s bohatě dimenzovaným nastavením volantu se jen stěží najde postava, která by si zde nenašla ideální polohu pro řízení. Dozadu se posadí i dva dospělí. Redaktor měřící 186 centimetrů se ale na zadní sedačku v případě, že by před ním seděl stejně velký řidič, usadí jen s určitým omezením. Hlava se mu totiž lehce dotýkala čalounění stropu a kolena opěradla předního sedadla.  

Tím nejdůležitějším z celého vozu je v případě této verze samozřejmě motor. Test BMW 3 po faceliftu Spolupracuje s osmistupňovou převodovkou, která pro změnu zase umí "číst" v mapách navigačního systému. Díky tomu včas správně řadí před křižovatkou, zlepšila se také schopnost plachtění na neutrál.

V komfortním režimu (a samozřejmě také v ekologickém) je zvuk motoru velmi utlumen, více než třísethlavé koňské stádo o sobě dá patřičně vědět až po přepnutí na Sport, případně Sport+. Už v prvním případě jsou po důkladnějším sešlápnutí plynového pedálu těla pořádně tlačena do sedačky, Sport+ navíc ještě řazení jednotlivých převodových stupňů koření škubnutím.

Při jízdě jsem ocenil velmi tuhou karosérii a naladění podvozku. Ten nadchne při sportovní jízdě na silnicích s alespoň průměrným povrchem. Stále přitom uvnitř panuje solidní cestovní komfort.

Test BMW 3 po faceliftu To bylo zřejmě dáno i použitím relativně menších sedmnáctipalcových zimních pneumatik s rozměrem 225/50.

Na rozdíl od jiných aut není s BMW 340 problém i jezdit se spotřebou, která odpovídá hodnotám v technických údajích. Konkrétně při jízdě ustálenou devadesátkou ukazoval palubní počítač 5,7 litru na sto kilometrů, přičemž byl zařazený osmý převodový stupeň a otáčkoměr se držel na hodnotě 1300.

Při dálniční stotřicítce pak otáčky vystoupaly na 1900 a spotřeba na rovných sedm litrů. Sportovní styl jízdy na okresních silnicích v rovinatém terénu si z nádrže každých sto kilometrů odebírá přibližně 1300 litrů a městský provoz lze zvládat se spotřebou 10,2 litrů.

Testovaný vůz je po faceliftu ještě více určen pro individuality, kteří rádi využívají potenciál motoru a klasického uspořádání pohonu, sázejí na osvědčené značky a nevyžadují prostor pro častou přepravu rozměrných předmětů. Také nepotřebují zase tak moc dávat na odiv potenciál vozu, který přímo čiší z M3.  

Typickým majitelem tak zřejmě bude mladý bezdětný manažer nebo úspěšný podnikatel, což v Česku platí o drtivé většině verzí BMW řady 3.

Podrobný test BMW řady 3 s karosérií sedan před modernizací čtěte zde.

BMW 3 Sedan - pohled ¾ zepředu dopravaBMW 3 Sedan - pohled bok dopravaBMW 3 Sedan - pohled záď čistáBMW 3 Sedan - pohled ¾ zezadu dolevaBMW 3 Sedan - pohled příď čistá

 

Řidičova zóna

BMW 3 Sedan - pohled sedadla přední BMW 3 Sedan - pohled sedadla zadní BMW 3 Sedan - pohled kufr základní BMW 3 Sedan - pohled kufr maximální

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus