Aktualizováno: 1.8.2015

Test modernizovaného BMW řady 1 3dv.

  • Sexy faktor: 4
  • Rodinný faktor: 0
  • Byznys faktor: 3
  • Fun faktor: 4
  • Offroad faktor: 0
  • Ženský faktor: 3
Testované motory: 125d

 
Jediný hatchback nižší střední třídy s pohonem zadních kol (k dispozici jsou ale i verze 4x4 neboli xDrive) potěší ve třídveřovém provedení hlavně řidiče, kteří si chtějí jízdu užít. Zároveň však není problém, aby auto koupil třeba pan ředitel pro svou dcerku, která za volantem začíná.

Rozhodně totiž nejde o puristické sportovní auto. Třídveřovému BMW řady 1 nechybí ani jízdní pohodlí, uhlazenost a nemalá dávka luxusu. Jeho podvozek uspokojí široké spektrum řidičů. Jzdní vlastnosti jsou špičkové stejně jako parametry některých motorů.

BMW řady 1 druhé generace se začalo v Česku prodávat začátkem podzimu 2011. V roce 2015 prodělalo modernizaci. Nabízí se i v praktičtější pětidveřové verzi, kterou vedeme jako samostatný model.

Tradiční největší nevýhodu představují vysoké základní ceny, srovnatelná konkurence z hlediska prvků výbavy a výkonu motoru ale nepřijde o moc levněji. Modernizace navýšila množství výbavy dostupné bez příplatku.

Design

BMW 1 3dv. - pohled ¾ zepředu dopravaBMW 1 3dv. - pohled bok dopravaBMW 1 3dv. - pohled záď čistáBMW 1 3dv. - pohled ¾ zezadu dolevaBMW 1 3dv. - pohled příď čistá

 

Modernizace BMW řady 1 v roce 2015 vrátila autu dynamiku, hravost a líbivost, o než model trochu přišel při generační změně v roce 2011. Příď jedničky podle mne měla takový divný tupý výraz, který se díky nižším světlometům zahrnujícím standardně LED denní svícení, nově pojatým ledvinkám tvořícím masku chladiče a větším nasávacím otvorům v přídi vytratil.

Test modernizovaného BMW řady 1 3dv. Test modernizovaného BMW řady 1 3dv. Vlevo vidíte verzi před faceliftem a vpravo po něm. Jde o shodnou výbavovou linii se sportovním M paketem. Právě na ní je ale rozdíl nejméně viditelný. Fotky můžete kliknutím na ně zvětšit stejně jako všechny ostatní v testu.

Hovořit o tváři jedničkového bavoráku není vůbec jednoduché a jednoznačné. BMW totiž razí filozofii linií neboli paketů, které se dost liší nejen z hlediska složení výbavy, ale i vzhledu interiéru a exteriéru.

Test modernizovaného BMW řady 1 3dv. Test modernizovaného BMW řady 1 3dv. Test modernizovaného BMW řady 1 3dv.

Vlevo vidíte příď základního provedení, uprostřed příd vozů s paketem Sport Line a vpravo Urban Line.

Test modernizovaného BMW řady 1 3dv. A tady je ještě novinka verze po faceliftu - model Advantage.

Test modernizovaného BMW řady 1 3dv. Zde se můžete podívat na nejostřejší verzi M135i.

Zadní světlomety BMW řady 1 dostaly v roce 2015 standardně LED techniku.

Vzhled palubní desky nebo třeba sedadel se liší paket od paketu. Každopádně jde u všech verzí o tradiční styl BMW vyznávající jednoduchost, čitelnost a kvalitu.

Materiály sice hezky vypadají, voní a zvlášť měkčené plasty jsou i příjemné na dotek, ale občas jsem se setkal i s kaňkami na prémiové kvalitě. Šlo třeba o docela křaplavé zavírání víka schránky před spolujezdcem.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus
  • Volkswagen Golf 3dv. GTI/GTD FL