Aktualizováno: 23.2.2013

Test Audi Q5

  • Sexy faktor: 3
  • Rodinný faktor: 3
  • Byznys faktor: 4
  • Fun faktor: 3
  • Offroad faktor: 3
  • Ženský faktor: 4
Testované motory: 2.0 TDI/130 kW S tronic quattro

 
Typické auto úspěšných podnikatelů nebo spíše jejich manželek - to je Audi Q5. Středně velký vůz kategorie SUV, který dokáže být stejně přesvědčivý na hladké dálnici jako na hrbolaté zasněžené polní cestě. Všestranný vůz umí přes týden výborně reprezentovat při objíždění schůzek a o víkendu odvézt celou rodinu třeba na lyže.

Výhody Q5 vůči konkurenci se shodují s ostatními vozy značky: výborné jízdní vlastnosti, většinou výkonné i úsporné motory a interiér snoubící luxus s kvalitou.

Totéž platí o nevýhodách, mezi nimiž vyčnívá vysoká cena spojená s nepříliš bohatou základní výbavou. Například testovaný vůz oplýval příplatkovými prvky za více než tři sta tisíc korun.

Většina variant Audi Q5 disponuje stálým pohonem všech kol quattro. Existuje i verze pouze s pohonem předních kol, kterou jsem však zatím nezkoušel.

Kromě benzinových a naftových motorů se nabízí i hybridní varianta kombinující elektromotor se zážehovým motorem 2.0 TFSI.

Audi Q5 se na českém trhu prodává od konce roku 2008 a v roce 2012 prošlo modernizací.

Design

Audi Q5 - pohled ¾ zepředu dopravaAudi Q5 - pohled bok dopravaAudi Q5 - pohled záď čistáAudi Q5 - pohled ¾ zezadu dolevaAudi Q5 - pohled příď čistá

 

Terénní vozy Audi nevypadají tak sportovně jako jejich sourozenci. Výraz Q5 mi vždy připadal dobrácký a nepříliš agresivní, v kombinací se zakulacenou karoserií při pohledu z boku a zadoboku auto připomínalo roztomilého medvídka koalu. To se po modernizaci v roce 2012 přece jen trochu změnilo. Velká tlama chladiče vypadá díky posunutí lišty na registrační značku směrem dolů ještě výrazněji než dříve, což vyznívá zvlášť v kontrastu s bílou barvou karoserie. Rysy auta se trochu přiostřily, příplatkové xenonové světlomety s potkávačkami z LED diod se šibalsky mhouří.

Na interiéru se trochu podepisuje věk auta v tom smyslu, že mi přístrojová deska ani u testovaného vozu se spoustou příplatků nepřišla tak high-tech jako u nejnovějších modelů značky.

Test Audi Q5 Například ani největší displej pro navigaci (7 palců - za příplatek) není zásuvný nebo výklopný, což obdivuji u novějších vozů Audi, ale klasicky a trochu nudně zakomponovaný do středového sloupku.

Interiér působí velmi luxusně a kvalitně a v porovnání se soupeři v modernosti nezaostává. Rozdíl je jen v tom, že u nových audin jsem zvyklý na vyčnívající hypermodernost.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus