Aktualizováno: 11.7.2015

Test modernizovaného Audi Q3

  • Sexy faktor: 3
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 3
  • Fun faktor: 4
  • Offroad faktor: 2
  • Ženský faktor: 5
Testované motory: 2.0 TDI/135 kW quattro S tronic

 
Audi Q3 s pohonem všech kol by ode mě i po modernizaci a tedy čtyři roky od zahájení výroby dostalo cenu za nejvyváženější podvozek a řidičsky nejpříjemnější auto mezi kompaktními SUV. A to i přesto, že se v této čím dál populárnější kategorii rok od roku zvyšuje konkurence.

Jízda v Audi Q3 potěší jak vyznavače sportovního stylu tak ty, kterým jde hlavně o pohodlí - a to téměř bez kompromisů. Kilometry s Audi Q3 jsem si fakt parádně užil!

Velký díl zásluh na tom mají i motory, které patří do popředí jak z hlediska dynamiky tak úspornosti, tedy ve dvou zásadních a na první pohled protichůdných parametrech.

Novinka poráží konkurenci i přehledným, srozumitelným a kvalitně působícím pracovištěm řidiče, které ale už nepůsobí tak moderně jako na začátku životního cyklu.

Nejvíc mě naštval výrobcem udávaný základní zavazadlový prostor 460 l, který vůbec neodpovídá skutečnosti mezi podlahou a roletou. Tu orientačně tipujeme těsně nad 300 l, což je slabé stejně jako všechny námi naměřené hodnoty (délka, šířka nebo hloubka kufru).

Také poměr ceny a výbavy tradičně zůstává vyšší než u většiny konkurentů, navíc se musí připlácet za spoustu věcí, které jsou u levnějších aut běžně ve standardu. Třeba za USB přípojku...

Nejmenší Audi s terénními schopnostmi bude podle mne slavit největší úspěch hlavně u dobře zajištěných žen, ale s klidným srdcem bych ho doporučil i pánům, párům nebo rodinám, kterým záleží na kvalitě a dojmu z jízdy. Jde o velmi univerzální vůz, což ale platí o většině kompaktních SUV.

Audi Q3 přijelo do Česka koncem léta 2011, začátkem roku 2015 prodělalo modernizaci. Vyrábí se v závodě Seatu v Martorellu u Barcelony.

Design

Audi Q3 - pohled ¾ zepředu dopravaAudi Q3 - pohled bok dopravaAudi Q3 - pohled záď čistáAudi Q3 - pohled ¾ zezadu dolevaAudi Q3 - pohled příď čistá

 

Auto velmi připomíná své sourozence. A nemyslím tím jen větší a stejně zaměřenou Q5, ale snad ještě více malou A1.

Modernizace v roce 2015 trochu ubrala roztomilé boubelatosti a přidala na dynamice linií.

Test modernizovaného Audi Q3 Test modernizovaného Audi Q3 Vlevo vidíte verzi před modernizací, vpravo po ní. Zvětšila se už tak velká "tlama" masky chladiče a opticky se propojila se světlomety, které jsou ve standardu xenonové, za příplatek se dodávají světla s technologií LED. Fotky zvětšíte kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Test modernizovaného Audi Q3 Podobně jako u jiných aut takzvaných prémiových značek se i u Audi Q3 po modernizaci v roce 2015 ujala strategie několika různých výbavových linií, které se od sebe mírně liší vzhledem. Zde vidíte linii Design, mnou testované auto v šedé barvě patřilo k linii Sport podtržené sportovním paketem S line. Mírně se liší vizáž přední masky, úroveň lakování, kola a další detaily.

Když už jsme u těch kol, tak testovaný kousek obouval příplatková dvacetipalcová kola s rozměrem pneumatik 255/35 R20, za které se připlácelo 73 900 korun. Základní rozměr u výbavy Sport tvoří sedmnáctky, v základu šestnáctky.

Audi Q3 se mi i po modernizaci líbí víc zepředu a předoboku než z boku a zezadu, kde útlý prosklený vršek trochu neučesaně kontrastuje s masivním plechový podkladem. Prosklení tvoří jen třetinu karoserie.

Interiéry vozů Audi jsou vymazlené, což platí i o Q3 a speciálně o testované verzi se sportovně laděným paketem S line, ale přece jen se na ní začíná projevovat její věk. Přístrojové desky se totiž modernizace téměř nedotkla. Nejnovější modely mají například větší displeje. Materiály však vypadají kvalitně a příjemně voní.

Jedničku si zaslouží odhlučnění interiéru.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus