Aktualizováno: 12.12.2016

Test Audi Q2

  • Sexy faktor: 4
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 2
  • Fun faktor: 4
  • Offroad faktor: 2
  • Ženský faktor: 3
Testované motory: 1.4 TFSI CoD S tronic, 1.0 TFSI, 2.0 TDI/140 kW quattro

 
Nová modelová řada Q2 v nabídce ingolstadské automobilky je po Mini Countryman dalším prémiovým modelem v segmentu B-SUV, tedy malých aut. V této kategorii existuje i spousta „lidovějších modelů“, málokterý však nabízí možnost pohonu všech kol.

Podle představitelů Audi je Q2 drzé auto a jako takové přináší do spíše konzervativního světa čtyř kruhů „jiný“ design a upoutat bude chtít rovněž nové zákazníky, kteří by jinak do showroomu Audi nikdy nevkročili.

První testy s novým Audi jsem absolvoval ve švýcarském Zurichu a okolí. V zemi helvétského kříže se přísně trestají dopravní přestupky, a tak jsem si toho na dálnicích a silnicích okolo tohoto bankovního centra mnoho nedovolil. I přesto jsem si mohl ověřit, že jízdní vlastnosti Q2 odpovídají předpokladům, které jsou dány jeho prémiovým původem a platformou MQB. Na horských klikatých silničkách Q2 drželo stopu jako výmarský ohař, zároveň přesně a rychle reagovalo na sebemenší otočení volantem. Ve standardní výbavě je ostatně mimo jiné i tzv. progresivní řízení. Jestli má Q2 o něco vyšší těžiště, tak jej skvěle skrývá, protože se jinak jeho jízdní vlastnosti neliší od standardního hatchbacku nižší střední třídy.

Špičkové je zpracování, jak je ostatně u Audi zvykem, těžko lze zároveň hledat nějaké chyby v ergonomii. Nechybí tzv. virtuální kokpit neboli 12,3palcový LCD panel místo kontrolních přístrojů, popřípadě head-up displej, který však nepromítá údaje na přední sklo, ale na malý výsuvný štítek v přístrojové desce před řidičem.

Středový displej pro systém MMI v podobě tabletu je pevně uchycen v palubní desce. Ve výbavě může být i wi-fi hotspot nebo špičkový audiosystém Bang&Olufsen. Jde tedy o prvky výbavy, které většina konkurentů nabídnout nemůže. Samozřejmě to je ale vykoupeno výrazně vyšší cenou. Základní provedení stojí téměř dvojnásobek než podobně velcí konkurenti lidových značek. Za většinu prvků výbavy z velkých luxusních aut se navíc připlácejí vysoké částky.

Motorový program nepřináší v zásadě nic nového, osvědčené zážehové motory jsou vesměs s přímým vstřikováním paliva a přeplňováním, v nabídce „benzinů“ jsou litrový tříválec a čtyřválce 1,4 a 2,0 litru.

Právě zmíněný benzinový čtyřválec 1.4 TFSI měla možnost testovat na konci listopadu 2016 kolegyně Eva, více informací se o něm dočtete v sekci zmínené motorizace.

Tři turbodiesely rovněž využívají přímého vstřikování common-rail, zároveň disponují čtyřmi válci a objemy 1,6 a 2,0 litru. Dvoulitrová TDI budou k dispozici s pohonem všech kol, který stejně jako u všech modelů koncernu Volkswagen s motory umístěnými napříč zajišťuje elektronicky řízená lamelová spojka Haldex – v tomto případě páté generace. Q2 s pohonem všech kol mají zadní víceprvkovou nápravu.

Na přední nebo všechna kola se točivý moment motorů přenáší buď prostřednictvím šestistupňové ručně řazené převodovky nebo sedmistupňové dvouspojkové samočinné převodovky, která má u Audi nově tzv. mokrou spojku v olejové lázni.

V příplatkové výbavě nechybí adaptivní tlumiče ani systém Audi Drive Select, který umožňuje upravit jízdní charakteristiku podle předvolených režimů a částečně i individuálně.

Při porovnání s ostatními malými SUV potěší Audi Q2 objemem zavazadlového prostoru (405 – 1050 l), velkorysou šířkou interiéru i místem nad hlavou na zadních sedadlech. Naopak podélnou prostorností zaostává.

Audi Q2 je určeno spíše pro soukromníky (jako typického zákazníka vidíme dcery a manželky v dobře situovaných rodinách). V Česku lze ovšem očekávat, že se tento model objeví i ve fleetových prodejích. S ohledem na výrazný design by mohlo být Audi Q2 nepřehlédnutelným poutačem ve firemních barvách.

Nové SUV z Ingolstadtu se objednává od října 2016, oficiální prodej odstartoval 3. listopadu 2016. Audi Q2 se vyrábí v mateřské továrně Audi v německém Ingolstadtu.

Design

Audi Q2 - pohled ¾ zepředu dopravaAudi Q2 - pohled bok dopravaAudi Q2 - pohled záď čistáAudi Q2 - pohled ¾ zezadu dolevaAudi Q2 - pohled příď čistá

 

Jestliže nové generace modelů A4 a A5 nepřinesly z hlediska designu ingolstadských automobilů nic progresivníhoo či nového, o Q2 lze naopak říci, že nové a jiné je, a to zcela zásadně. Hlavním důvodem je samozřejmě skutečnost, že nemá žádného předchůdce, a tak měli designéři mnohem volnější ruku.

Test Audi Q2 Výsledkem je tvarově vyvážený automobil s netradičními prolisy a různě zkosenými plochami, které zajímavým způsobem odráží světlo. Na první pohled zaujme u Q2 rozšířený tvar přední masky „single frame“.

Stejně netradiční a velmi zajímavá jsou i zadní diodová světla s 3D efektem a stejným světleným podpisem jako rovněž plně diodové (za příplatek) přední světlomety.

Test Audi Q2 Dalším novým prvkem ke neobyčejně široký zadní sloupek (C) střechy, který se dodává ve třech od karoserie odlišných odstínech (černý, stříbrný a bílý).

Sportovní „drajv“ pak karoserii dodává členitá záď, hodně zkosené zadní okno s velkým spojlerem a celkově klínovitý tvar karoserie.

V duchu outdoorové módy má Q2 okolo celého obvodu včetně podběhů černou plastovou ochranu, která se směrem dozadu rozšiřuje do poloviny nárazníku.Vpředu naopak přechází v hliníkový ochranný plech spodní části vozu.

Test Audi Q2 Dominantou spodní části nárazníku vzadu je pro změnu efektní difuzor s otvorem pro koncovky výfuku.

Test Audi Q2 Test Audi Q2 Velký podíl na celkovém vnímání automobilu mají kola zde výhradně z lehkých slitin. Q2 začíná na 17palcových, vrcholem příplatkové výbavy jsou 18palcová kola, kterými disponuje i automobil na fotkách. Na Q2, kterou kolegyně Eva testovala na konci listopadu 2016, byla rovněž kola o rozměru 18", ale v jiném designu.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus