Aktualizováno: 3.6.2016

Test Audi A8 4.2 TDI quattro

  • Sexy faktor: 2
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 5
  • Fun faktor: 2
  • Offroad faktor: 0
  • Ženský faktor: 1
Testované motory: 4.2 TDI quattro

 
Trojice luxusních německých automobilek Audi, BMW a Mercedes-Benz spolu válčí na všech frontách, vítězství se přitom postupem času přelévá z jedné strany na druhou. V kategorii top manažerských sedanů určených pro nejvyšší šéfy je na tom teď nejhůř asi model Audi A8, na kterém jsou už znát jeho roku. Na silnice vyjel v aktuální generaci před šesti lety.

Stále má ale co nabídnout. Jedním z lákadel je vznětový osmiválec. Takový typ motorů se už dneska v prodeji příliš nevidí, nabízí ho ještě třeba Range Rover. Pokud tedy chcete využívat obrovskou sílu takového motoru, nabízí odcházející Audi A8 jednu z mála posledních šancí. Je ale potřeba si za ni samozřejmě pořádně zaplatit.

Nejnovějším manažerským sedanem je BMW 7, Mercedes-Benz S jezdí po silnicích tři roky. Oba vozy nabízí už dnes modernější výbavu.

Design

Audi A8 - pohled ¾ zepředu dopravaAudi A8 - pohled bok dopravaAudi A8 - pohled záď čistáAudi A8 - pohled ¾ zezadu dolevaAudi A8 - pohled příď čistá

 

Audi A8 už svým designem příliš nepřekvapí. Protože je v prodeji od roku 2010, je poměrně často k vidění, patří tedy mezi okoukanější. Zajímavostí ale je, že v základní výbavě dostanete světlomety Matrix LED. Nejenže perfektně svítí, ale dodávají přídi vozu futuristických švih.

Testované auto bylo vybaveno také příplatkovými koly s obrovskými ráfky. Ty pro Audi A8 mají průměr 20 palců. Auto, které je dlouhé přes pět metrů si tak na silnici získává dominantní postavení. Pokud by vám ani to nestačilo, můžete ještě sáhnout po prodloužené variantě L.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus