Aktualizováno: 16.5.2016

Test nového Audi A4

  • Sexy faktor: 4
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 5
  • Fun faktor: 3
  • Offroad faktor: 0
  • Ženský faktor: 1
Testované motory: 2.0 TDI/110 kW, 2.0 TDI/140 kW S tronic, 3.0 TDI/200 kW quattro

 
Oblíbený manažerský sedan přišel v roce 2015 s novou, už pátou generací. Ta se pochlubila nejen modernějším designem a lehkou konstrukcí, ale i bohatou výbavou plnou moderních technologií. Na palubě je poprvé také takzvaný virtuální kokpit.

Auto má výrazně sníženou hmotnost oproti svému předchůdci, což zlepšuje jeho jízdní vlastnosti, dynamiku, ochotu zatáčet a hlavně také spotřebu. Vždy ale bude silně záležet na tom, v jaké variantě si vůz pořídíte. Lze si totiž vybrat ze dvou příplatkových podvozků – komfortní a sportovní, včetně adaptivních tlumičů.

Rozdíl jsme zaznamenali také v řízení. Už po prvních metrech je totiž patrné, jestli je auto vybaveno adaptivním řízením, nebo standardním posilovačem. Každopádně vždy se Audi A4 může pochlubit stabilitou a snadnou ovladatelností.

V porovnání s nejbližší konkurencí prémiových značek potěší, že v nabídce zůstal šestiválcový naftový motor, technologická vyspělost a bohatší výbava. Jako největší problém vidím vysoké ceny příplatkových prvků výbavy a v porovnání s takzvanou "neprémiovou konkurencí" i obecně vyšší ceny.

Audi A4 bude podle mne i v této generaci patřit mezi velmi oblíbené vozy, zejména pak u firem, které činí drtivou většinu zákazníků. Manažeři budou navýsost spokojeni.

Design

Audi A4 - pohled ¾ zepředu dopravaAudi A4 - pohled bok dopravaAudi A4 - pohled záď čistáAudi A4 - pohled ¾ zezadu dolevaAudi A4 - pohled příď čistá

 

Z hlediska designu připomíná na první pohled mezigenerační změna spíš facelift. Tvary vozu jsou ale povedené. Nejvíc zaujme přídí s výraznými světlomety, které jsou lemované LED pásky pro denní svícení.

Test nového Audi A4 Za příplatek je možné pořídit si také světla Matrix LED, tedy plně diodové světlomety i pro jízdu v noci. Nabízí lepší jas a nižší spotřebu. Fotku zvětšíte kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.

Změnil se tvar masky chladiče, která je známá jako Audi Singleframe. Nové jsou samozřejmě i nárazníky.

Moc hezky jsou pojatá zadní brzdová světla, která pěkně zapadají do prořezu na víku kufru. Pokud řidič sepne blinkr, mají LED diody vlnovitý efekt, který už známe třeba z Audi A6, Q7 nebo supersportu R8.

Designéři se zaměřili také na aerodynamiku vozu. Díky tomu se nové Audi A4 může pochlubit nízkým součinitelem odporu vzduchu, který je jen Cx = 0,23.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus