Aktualizováno: 29.5.2014

Test Audi A3 sedan

  • Sexy faktor: 4
  • Rodinný faktor: 1
  • Byznys faktor: 4
  • Fun faktor: 4
  • Offroad faktor: 1
  • Ženský faktor: 2
Testované motory:
1.4 TFSI, 1.8 TFSI S tronic, 2.0 TDI/110 kW, 2.0 TDI/110 kW quattro, 2.0 TDI/110 kW S tronic, 1.4 TFSI CoD/110 kW S tronic

 
Nejlepším podvozkem, špičkovou technikou zejména benzinových motorů a vytříbenou kombinací stylu a kvality drtí Audi A3 sedan čtyřdveřové soupeře nižší střední třídy. Nechá si však za to zaplatit. Něco za něco...

Audi označuje v němčině tuto karosářskou verzi jako Limousine, což zní honosně, a značka to mileráda převedla i do češtiny jako Limuzínu. Osobně však ve shodně s označením ostatních vozů této karoserie zůstanu u přízemnějšího a přesnějšího sedanu.

Audi A3 sedan najde podle mne své zákazníky hlavně mezi staršími bohatšími jednotlivci a páry, kterým se líbí klasické čtyřdveřové tvary a neláká je useknutý Sportback. Umím si ho představit i jako služební auto místo větší A4.

Kromě pohonu přední nápravy si lze pořídit i Audi A3 sedan se všemi čtyřmi zabírajícími koly - verzi quattro.

Aktuální generace Audi A3 sedan se na českém trhu prodává od jara roku 2013.

Design

Audi A3 Sedan - pohled ¾ zepředu dopravaAudi A3 Sedan - pohled bok dopravaAudi A3 Sedan - pohled záď čistáAudi A3 Sedan - pohled ¾ zezadu dolevaAudi A3 Sedan - pohled příď čistá

 

Auto mi zvenčí a ještě více zevnitř připadá subtilní až drobounké, měl jsem trochu pocit, jako když jezdím s angličákem. Jeho design je z mého pohledu přesně takový, jaký bych si představoval u nejmenšího sedanu od Audi. Elegantní, ladný, líbivý, (aero)dynamický.

Nejnovější výrobky značky Audi bodují moderností svého interiéru a testovaná A3 sedan rozhodně nepředstavuje výjimku, ale je nutné jedním dechem dodat, že auto, které vidíte, krášlilo velké množství příplatkových prvků výbavy.

Test Audi A3 sedan Test Audi A3 sedan Upoutal mě například příplatkový barevný displej vysouvající se z přístrojové desky nad středovým sloupkem. Pokud budete mít při jízdě pocit, že vám vadí, stačí zmáčknout tlačítko a zmizí v útrobách.

Moc se mi líbí grafika i barevnost přístrojů nebo panelu obsluhy klimatizace. Hlavně v noci svítí jako neony, ale přitom neruší. 

Test Audi A3 sedan Zaujme tvar výdechů ventilace ve stylu motorů proudového letadla.

Většina plastů v okolí řidiče je měkčených a příjemných na dotek. Uši potěší tlumené zavírání dveří nebo schránky před spolujezdcem, ale také technicisně kovový zvuk veškerých kruhových ovladačů.

Kabina je téměř dokonale odhlučněná. Vyznělo to například z přímého srovnání s Mazdou 3 sedan. U audi nejsou slyšet například ani stěrače při práci, kterou navíc odvádějí dokonale. Na rozdíl od nové Octavie nezbývá na čelním skle vlevo dole žádné nesetřené místo.

Test Audi A3 sedan Na detaily se myslí i v kufru. Držáky víka jsou vzorně zakrytované, takže na rozdíl od většiny levnějších konkurentů nemohou při zavírání nic zničit.

Styl, kvalita a luxus - to jsou tři slova, která mne při zkoumání interiéru okamžitě napadla a nenašlo se nic, co by je dokázalo zpochybnit.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus