Aktualizováno: 26.9.2016

Test Audi A3 Sportback

  • Sexy faktor: 4
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 4
  • Fun faktor: 3
  • Offroad faktor: 1
  • Ženský faktor: 4
Testované motory:
1.4 TFSI, 2.0 TDI quattro, 1.4 TFSI g-tron/benzín, 1.4 TFSI g-tron/plyn

 
Nejlepším podvozkem a vytříbenou kombinací stylu a kvality drtí Audi A3 Sportback ostatní pětidveřové hatchbacky velikosti VW Golf s předním pohonem. Nechá si však za to zaplatit. Něco za něco...

Audi A3 Sportback najde podle mne své zákazníky hlavně mezi mladšími bohatšími jednotlivci a páry. Na rozdíl od kratší třídveřové verze by si ho mohly pořídit i menší rodiny, protože se proti zlepšila prostornost na zadních sedadlech i v kufru. Přesto však půjde v českých poměrech havně o auta pro manželky, milenky a dcery bohatých mužů nebo o služební auta pro manažerky.

Aktuální generace Audi A3 Sportback se na českém trhu prodává od začátku roku 2013.

Design

Audi A3 Sportback - pohled ¾ zepředu dopravaAudi A3 Sportback - pohled bok dopravaAudi A3 Sportback - pohled záď čistáAudi A3 Sportback - pohled ¾ zezadu dolevaAudi A3 Sportback - pohled příď čistá

 

Na rozdíl od menšího modelu Audi A1 Sportback se mi A3 Sportback líbí i zezadu - takže ze všech stran. Její design nevyvolává žádné velké emoce, ale je jasné, že jde o příslušnici rodiny se čtyřmi kruhy, a nenašel jsem na její karoserii nic neladícího.

Test Audi A3 Sportback Z příplatkových zkrášlujících a zároveň praktických prvků bych vyzdvihl LED světlomety, které zvlášť ve tmě parádně vypadají i svítí.

Nejnovější výrobky značky Audi bodují moderností svého interiéru a testovaná A3 rozhodně nepředstavuje výjimku, ale je nutné jedním dechem dodat, že auto, které vidíte, krášlilo velké množství příplatkových prvků výbavy. Palubní deska dost připomíná menší model A1, ale působí luxusněji a moderněji.

Test Audi A3 Sportback Test Audi A3 Sportback Upoutá příplatkový barevný displej vysouvající se z přístrojové desky nad středovým sloupkem. Pokud budete mít při jízdě pocit, že vám vadí, stačí zmáčknout tlačítko a zmizí v útrobách. Přístrojovka pak působí velmi uklizeným dojmem, ale vše, co potřebujete, okamžitě objevíte. Jako by se inspirovala u výrobků značky Apple. Fotky si můžete zvětšit kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Moc se mi líbí grafika i barevnost přístrojů nebo panelu obsluhy klimatizace. Hlavně v noci svítí jako neony, ale přitom neruší. 

Test Audi A3 Sportback Zaujme tvar výdechů ventilace ve stylu motorů proudového letadla.

Většina plastů v okolí řidiče je měkčených a příjemných na dotek. Uši potěší tlumené zavírání dveří nebo schránky před spolujezdcem, ale také technicisně kovový zvuk veškerých kruhových ovladačů.

Kabina je perfektně odhlučněná. Slyšet nejsou například ani stěrače při práci, kterou navíc odvádějí dokonale. Na rozdíl od nové Octavie nezbývá na čelním skle vlevo dole žádné nesetřené místo.

Styl, kvalita a luxus - to jsou tři slova, která mne při zkoumání interiéru okamžitě napadla a nenašlo se nic, co by je dokázalo u testovaných aut se spoustou příplatkové výbavy zpochybnit.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus