Aktualizováno: 5.9.2014

Škoda dokázala utajit kolonu nových fabií kousek od českých hranic

Kolona šesti nových fabií třetí generace svištěla bavorským venkovem po silnicích v okolí hradu Wernberg kousek za českými hranicemi. V jedné z nich seděl i novinář Radek, který přivezl dojmy z adrenalinového testu.

Zhruba čtyři desítky novinářů z vybraných evropských médií měly ve středu 3. září exkluzivní možnost svézt se autem, které je dosud v částečně utajovaném režimu. Nová generace Škoda Fabia bude mít oficiální premiéru na říjnovém autosalonu v hlavním městě Francie.

Škoda dokázala utajit kolonu nových fabií kousek od českých hranic

V tuto chvíli je již odtajněna základní sada snímků interiéru a exteriéru, ovšem očím běžného smrtelníka musí zatím zůstat řada detailů utajena. Novináři sice auta fotografovat mohli, ale dbalo se na to, aby jediný skutečně odtajněný vůz na celé akci nikdo nevyfotil jako celek. Zmíněných šest fabií mělo zalepená loga a dokonce i název modelu, a vzhled byl na několika místech pozměněn díky fólii v barvě karosérie. Ta „deformovala“zejména vzhled předních i zadních světlometů.

Novináři také nemohli jezdit samostatně, museli se pěkně organizovaně zařadit do vláčku, který „táhl“ šofér v octavii. Další octavia pak celou kolonu uzavírala.

Škoda dokázala utajit kolonu nových fabií kousek od českých hranic

Řidiči se vždy po několika desítkách kilometrů mohli vystřídat a vyzkoušet si tak různé motorizace. Systém byl prostý: novinář z prvního vozu se posunul do toho, který jel do té doby za ním. Řidič ze šestého přešel do prvního a naopak. Celá akce se ale odehrávala na odlehlých místech, nikdy ne v obci. Vjezd na odpočívadlo či jiného vhodné místo navíc hlídal najatý člověk s vysílačkou. Prostě cizí element, který by si chtěl zajímavou akci zvěčnit na mobil, či dokonce na nějaké profesionálnější fotografické zařízení, by rozhodně připuštěn nebyl. Jak by to v praxi vypadalo, nevíme. Nikdo takový se během naší přítomnosti na akci nevyskytl…

Tempo celé skupiny bylo navíc velmi svižné. Samozřejmě kvůli ověření jízdních vlastností (jsou skutečně na vysoké úrovni) nové škodovky, ale možná i kvůli tomu, aby se za nás nikdo nežádoucí nemohl zavěsit…

Škoda dokázala utajit kolonu nových fabií kousek od českých hranic

V interiéru vozů se pak již nic netajilo. I loga na volantu byla přesně taková, jaké budou mít budoucí uživatelé fabií III, Škodováci naopak chtěli, aby si novináři osahali všechny funkce a prvky příplatkové výbavy.

Mimořádně cenné bylo, že v několika vozech byli i během této testovací jízdy přítomni specialisté zodpovědní za vývoj malého hatchbacku. Víme tedy i to, proč fabia nyní tak dobře zatáčí. Jednak je to dáno odlehčením celého vozu a zejména přídě, v níž jsou uloženy lehčí motory, jednak i nasazením elektronického systému XDS, který přibrzďuje v zatáčce odlehčené vnitřní kolo. To druhé pak zvládne auto jednodušeji stočit do požadovaného směru. Systém XDS byl až dosud vyhrazen pro sportovněji zaměřené vozy koncernu, teď se dostává i do vozidla městského typu, což je právě fabia. Navíc zásah systému přichází ve fabii podstatně dříve, než například v dosavadní Fabii RS či Octavii RS.

Podrobný popis jízdních dojmů s novou Škodou Fabia a další snímky najdete zde.

DOSUD ZNÁMÁ FAKTA

Škoda Fabia třetí generace
Délka x výška x šířka:

3,99 x 1,47 x 1,73 m

Motory: benzinové tříválce 1.0, čtyřválce s turbem 1.2 TSI a naftové tříválce 1.4 TDI
Max. výkony od 44 do 81 kW
Pohon předních kol
Hmotnost od 980 kg

 

blog comments powered by Disqus